Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TDE406 | Yeni Türk Edebiyatı VIII | Zorunlu | 4 | 8 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Cumhuriyet sonrası Türk romanının tarihi gelişimini ve roman anlayışlarını öğretmek, roman metinlerini çeşitli teoriler eşliğinde tahlil etmek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Osman ORUÇ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Cumhuriyet sonrası Türk romanı hakkında bilgi vermek. | 2 | Cumhuriyet sonrası roman anlayışları ve temsilcileri hakkında bilgi vermek. | 3 | Cumhuriyet sonrası roman anlayışlarını temsil eden romanları çeşitli kuramlar eşliğinde tahlil etmek. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Cumhuriyet'ten Bugüne Türk Romanı |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | 1920-1940 Arası Türk Romanı ya da Atatürk Dönemi Türk Romanı | | | 2 | Tarihî Roman Kavramı ve 1950 Sonrası Türk Edebiyatında Tarihsel Roman | | | 3 | Toplumcu Gerçekçi Roman ve Gelişimi | | | 4 | Orhan Kemal: "Bereketli Topraklar Üzerinde" ve "Gurbet Kuşları" romanlarının tahlili | | | 5 | 1950 Sonrası Türk Romanında Bireysel Eğilimler | | | 6 | Postmodern Roman | | | 7 | (12 Mart-12 Eylül Romanları) | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Feminist Söylem ve Kadın Yazarlar | | | 10 | Sevgi Soysal: "Tante Rosa" romanının Feminist kuram ışığında tahlili | | | 11 | Gelenekçi Romanın Özellikleri ve Gelişimi | | | 12 | Türk Romanında Yeni Bir Tarz: Biyografik Roman | | | 13 | Modern Söylem ve 1980 Sonrası Türk Romanı | | | 14 | Oğuz Atay: "Tutunamayanlar" romanının tahlili. | | | 15 | Orhan Pamuk: "Kara Kitap" ve "Kırmızı Saçlı Kadın" romanlarının tahlili | | | 16 | Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1. Aytaç, G. (2012). Çağdaş Türk Romanı Üzerine İncelemeler. Ankara: Doğu Batı Yayınları.
2. Enginün, İ. (2008). Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatı. İstanbul: Dergâh Yayınları.
3. Kaplan, M. (2006). Türk Edebiyatı Üzerinde Araştırmalar I. İstanbul: Dergâh Yayınları.
4. Kaplan, M. (1999). Türk Edebiyatı Üzerinde Araştırmalar II. İstanbul: Dergâh Yayınları.
5. Korkmaz, R. (2009). Yeni Türk Edebiyatı El Kitabı. Ankara: Grafiker Yayınları. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 16 | 2 | 32 |
Bireysel Çalışma | 16 | 5 | 80 |
Performans | 1 | 5 | 5 |
Ev Ödevi | 1 | 5 | 5 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ3 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|