Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TDE405 | Yeni Türk Edebiyatı VII | Zorunlu | 4 | 7 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Tanzimat Fermanı ile birlikte yeni bir dil ve buna bağlı olarak yeni bir edebiyat vücuda getirme çalışmalarını yeni türlerle birlikte eserler üzerinden ortaya koymak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Osman ORUÇ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Tanzimat Döneminin bütün Türk Edebiyatı ve Yenileşme Devri Türk Edebiyatındaki yerinin tespitini yapmak. | 2 | Edebiyatımızın Batılılaşması yahut yenileşmesi, Tanzimat Edebiyatının tarihî zemininin tespitini yapmak. | 3 | Dilin değişmesi. Türlerin değişmesi: Roman-hikâye, teori ve tenkit. Temaların değişmesi: Düşünce akımlarının verilmesi. | 4 | | 5 | |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Yenileşme Devri Türk Edebiyatının ilk temsilcileri ve Türk Edebiyatına getirdikleri yenilikler. Manzum eserler üzerinden yeniliğin izlerini sürmek. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Tanzimat Dönemi?nin bütün Türk Edebiyatı ve Yenileşme Devri Türk Edebiyatındaki yeri | | | 2 | Edebiyatımızın Batılılaşması yahut yenileşmesi, Tanzimat Edebiyatının tarihî zemini. | | | 3 | Dilin değişmesi. Türlerin değişmesi: Roman-hikâye, teori ve tenkit. Temaların değişmesi: Düşünce akımları. | | | 4 | Tanzimat Devri Şiiri: Hazırlayıcı edipler, Akif Paşa: (Adem Kasidesi) | | | 5 | Şinâsî: (Münâcât) | | | 6 | Şinâsî: (Münâcât) | | | 7 | Ziyâ Paşa: (Terkîb-bend), | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Nâmık Kemâl: (Hürriyet Kasidesi) | | | 10 | Nâmık Kemâl: (Hürriyet Kasidesi) | | | 11 | Nâmık Kemâl: (Vâveylâ), | | | 12 | Recâî-zâde Mahmud Ekremin (Yakacıkta Akşamdan Sonra Bir Mezarlık Âlemi) | | | 13 | Recâî-zâde Mahmud Ekremin (Ah Nijad), | | | 14 | Abdülhak Hâmidden (Külbe-i İştiyak), | | | 15 | Abdülhak Hâmidden (Makber) | | | 16 | Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
İnci Enginün, Yeni Türk Edebiyatı, Tanzimat'tan Cumhuriyet'e, İstanbul 2001 . |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 50 | 50 |
Final Sınavı | 1 | 70 | 70 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | | | | | | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | | | | | | | | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | | | | | | | | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|