|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TDE401 | Türk Halk Bilimi I | Zorunlu | 4 | 7 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencileri; kültürümüzü oluşturan unsurların halk bilimindeki rolünü, işlevlerini kavramasını sağlamaktır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | DOÇ. DR. TUĞBA AKKOYUN | Öğrenme Çıktıları | 1 | Halk Biliminin mahiyetini anlayabilme | 2 | Halk bilimi kapsamında incelemeler, yorumlamalar, çıkarımlar yapabilme | 3 | Türk halk biliminin ulusal kimlikle ilişkisini kavrama |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Türk halk bilimi bağlamında; toplumsal ve siyasal yapıdan ekonomik örgütlenme, sözlü gelenek, değerler sistemi ve inançlar; yiyecek-giyecek üretimi, mimari, süsleme sanatları gibi maddi kültür ürünlerine değin kültürel yaşamın bütününün incelenmesi | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Dersin tanıtımı: Kapsamı, önemi ve kurallar | | | 2 | halk bilimi kavramı. Halk bilimi ile ilgili dünyadaki ve Türkiye'deki çalışmalar. | | | 3 | Türk Halk Bilimi üzerine yapılan çalışmalar ve içerikleri | | | 4 | Türk halk botaniği | | | 5 | Türk halk veterinerliği | | | 6 | Türk halk hekimliği | | | 7 | Türk halk hekimliği | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Türk halk müziği: enstrümanlar ve ezgiler | | | 10 | Türk halk müziği: enstrümanlar ve ezgiler | | | 11 | Türk halk tiyatrosu | | | 12 | Karagöz, ortaoyunu, köy seyirlik oyunları | | | 13 | Türk halk mimarisi | | | 14 | Türk halk mimarisi | | | 15 | Türk kültürü-doğa ilişkisi | | | 16 | Final | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Boratav, Pertev Naili, “Folklor ve Edebiyat”, İstanbul 1982
Gözaydın, Nevzat, “Folklor Dünyasından”, Ankara 1991
İnan, Abdülkadir, “Tarihte ve Bugün Şamanizm”, Ankara 1986
Nutku, Özdemir, “Meddahlık ve Meddah Hikayeleri”, Ankara 1977
Oğuz, Burhan, “Türkiye Halkının Kültür Kökenleri”, İstanbul 1976
Ögel, Bahaeddin, “Türk Kültür Tarihine Giriş”, c.I - IX, İstanbul 1978
Örnek, Sedat Veyis, “Türk Halkbilimi”, Ankara 1977
Türk Folklor ve Etnografya bibliyografyası, c.I - Ivx Ankara, 1971-1999 | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 16 | 2 | 32 | Bireysel Çalışma | 16 | 5 | 80 | Performans | 1 | 5 | 5 | Ev Ödevi | 1 | 5 | 5 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 2 | 5 | 3 | 2 | 2 | 4 | 3 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 2 | ÖÇ2 | 3 | 4 | 1 | 3 | 1 | 2 | 3 | 2 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 3 | ÖÇ3 | 3 | 4 | 4 | 2 | 4 | 2 | 4 | 1 | 3 | 3 | 2 | 4 | 2 | 4 | 4 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|