Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TDE304 | Eski Türk Edebiyatı VI | Zorunlu | 3 | 6 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Türk Edebiyatı tarihinin XVII. yüzyılını Osmanlıdaki siyasi süreçle birlikte takip ederek müelliflerin poetikalarını inceleyip dönem hakkında genel bilgiye sahip olmak. Bu itibarla günümüze eserlerden algılama aktarımları yaparak dönemin poetikasını canlı tutabilmek. Ve bu konularda analizler yaparak toplum yapısına dair görüşler tespit etmek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Ruken KARADUMAN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Osmanlının duraklama dönemindeki toplum psikolojisinin edebiyattaki yansımalarını algılayabilmek. | 2 | Klasik edebiyattaki divan geleneği dairesinde eski kültüre vakıf olmak. | 3 | Öğrencilerimize klasik kültürle günümüz kültürü arasında etkin bir bağ kurabilme yeteneğini kazandırmak. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
XVII. yüzyıl klasik Türk Edebiyatı dönemi siyasi, ictimai ve edebi açıdan değerlendirilir. Bu döneme damgasını vuran dört farklı üslup tanıtılır. Dönemin simge isimleri olan Nefi, Neşati, Nevizade Atayi şiirleriyle birlikte ele alınıp incelenir. Osmanlı toplum hayatının şiir ve diğer nevilerdeki izleri tartışılır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | XVII. yüzyıla genel bakış adı altında yüzyılın siyasi ve toplumsal durumu, yüzyılın siyasal etkilerinin edebiyattaki tesirleri | | | 2 | XVII.Yüzyıl Osmanlı Sahası Türk Edebiyatı | | | 3 | Klasik Üslup, Sebk-i Hindi, Hikemi Tarz, Mahalli Tarz. | | | 4 | Nef'i Ve Şiirleri-Çavuşoğlu'nun Nef'i kasideleri hakkındaki görüşleri | | | 5 | Nefi'nin gazellerinin şerhi | | | 6 | Nefi'nin üslup özellikleri | | | 7 | Neşati Ve Şiirleri | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Yüzyılın ikinci yarısında Nabi ve Şiirleri | | | 10 | Yüzyılın ikinci yarısında Osmanlı toplumunun genel görünüşüve Nabi'nin şiirine yansıması bağlamında Nabi ve Şiirleri | Şeyhülislam Yahya hayatı, sanatı, eserleri | | 11 | XVII.Yüzyıl mesnevileri | | | 12 | XVII.Yüzyıl mesnevileri | | | 13 | Yüzyıl mesnevilerinden ; Nevizade Atayi'nin Sohbetül-Ebkar'ından bir örnek | | | 14 | XVII.yüzyıl mensur eserleri tezkireler, tarihler, ilmi eserler | | | 15 | XVII.yüzyıl mensur eserleri seyahatnameler, şerhler | | | 16 | Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Osmanlı Şiiri Antolojisi, A. Atilla Şentürk, YKY Yay., İstanbul 1999
Osmanlı Divan Şiiri Üzerine Metinler, Mehmet Kalpaklı, YKY Yay., İstanbul 1999 |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 12 | 4 | 48 |
Uygulama/Pratik | 13 | 4 | 52 |
Bireysel Çalışma | 12 | 4 | 48 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 4 | 4 | 2 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 1 | 1 | 3 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 5 | ÖÇ3 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 3 | 2 | 1 | 1 | 3 | 4 | 2 | 2 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|