Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TDE108 | Kompozisyon II | Zorunlu | 1 | 2 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencilerde birleştirici ve bütünleştirici bir ana dili sevgi ve şuurunu uyandırmak. Türkçe'nin dil ve kullanım özelliklerini; bilim, sanat ve kültür dili düzeyinde öğretmek ve öğrencilerin dili doğru ve güzel kullanabilme yeteneğini geliştirir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Gökçenur AKBOĞA |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Türkçeyi, sözlü ve yazılı anlatımda bütün kuralları ve incelikleriyle kullanabilecek. | 2 | Planlı bir şekilde düşünebilme ve düşündüklerini bir plan çerçevesinde ifade edebilecek. | 3 | Farklı türlerde özgün ürünler ortaya çıkarabilecek. | 4 | Bu alanda kazandığı bilgileri eğitim öğretim amacına yönelik olarak kullanabilecek |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Türkçe'nin imlâsı, temel kompozisyon bilgileri, kompozisyon yazmada başarının yolları, Duygu, düşünce üretme, düzenleme, planlama, anlatımın özellikleri, türler, bilimsel yazıların hazırlanması, metin inceleme. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Not çıkarma ve özetleme yöntemleri | | | 2 | Konuşma; nedir, neden önemlidir? | | | 3 | Diksiyon ve önemi, başarılı bir diksiyon için uyulması gereken kurallar, diksiyon alıştırmaları | | | 4 | Konuşma becerisi, başarılı bir konuşma için gerekli unsurlar | | | 5 | Konuşma türleri | | | 6 | Dinleme nedir? dinleme türleri | | | 7 | Etkili dinleme ilkeleri, dinlemenin verimliliğini artırma | | | 8 | ARA SINAV | | | 9 | ŞİİR OKUMA TEKNİKLERİ | | | 10 | Tartışma; açık oturum, sempozyum, panel, forum, münazara, kolokyum | | | 11 | Diğer sözlü anlatım türleri; konferans, söylev | | | 12 | İletişim ve anlama | | | 13 | Okuma; önemi, unsurları ve okuma becerisi | | | 14 | Eleştirel düşünce, eleştirel okuma, eleştirel dinleme | | | 15 | Sese dayalı dil yanlışları | | | 16 | Dönem sonu sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Öner, S. 2005; Örneklerle Kompozisyon Sanatı, Yuva Yayınları, İstanbul
Bayram,Y. 2005; Sözlü ve Yazılı Anlatım Etkinlikleri, Ankara |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 16 | 2 | 32 |
Bireysel Çalışma | 16 | 5 | 80 |
Performans | 1 | 5 | 5 |
Ev Ödevi | 1 | 5 | 5 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | ÖÇ2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | ÖÇ4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|