Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TDE117 | Edebi Bilgiler | Zorunlu | 1 | 1 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Türk- İslam sanatı, estetik algı biçimi, felsefesi ve estetiği. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Recep ASLANOĞLU |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Türk kültür ve sanatının İslamî dönem dinamiklerini tanımak | 2 | İslam felsefesi ve estetiğinin edebî eserlerimize etkilerini tespit etmek |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Türk kültür ve sanatının gelişim evrelerini incelemek, tarihi süreçte Türk sanatının dominant değişim özelliğine yol açan İslam olgusunu değerlendirmek. İslam sonrası Türk sanatı, İslam felsefesi ve estetiğini doğru anlama, kavrama ve analiz etmek. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Tasvir yasağı | | | 2 | Cinsiyet, aşk ve sanat | | | 3 | Realite karşısındaki tutum | | | 4 | Sanatkar, gözlem ve hatırlama | | | 5 | Kutsal sanatta sanatçı ve kurallar | | | 6 | Dîvan şiirinde aşk-âşık ve sevgili | | | 7 | Dîvan şiirinde aşkın yeri | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | İslam kültüründe aşk anlayışının gelişimi | | | 10 | Dîvan şiirinde güzellik kavramı ve ölçüleri | | | 11 | Trajik ve epik | | | 12 | Trajik kahraman | | | 13 | Mistik doktrinler | | | 14 | Güzelliğin bilimi olarak disiplinlerarasılık | | | 15 | Genel değerlendirme | | | 16 | Dönem sonu sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Cihan Okuyucu, Dîvân Edebiyatı Estetiği, Kapı Yay., İstanbul 2004.
Beşir Ayvazoğlu, Aşk Estetiği, Ötüken Yay., İstanbul 1996. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 15 | 2 | 30 |
Okuma | 10 | 1 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 2 | 1 | 4 | 2 | 4 | 2 | 4 | 1 | 1 | 3 | 2 | 4 | 2 | 4 | 3 | ÖÇ2 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 2 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 1 | 3 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|