|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TDE402B | Türk Halk Bilimi II | Zorunlu | 4 | 8 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencileri; kültürümüzü oluşturan unsurların halk bilimindeki rolünü, işlevlerini kavramasını sağlamaktır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | DOÇ. DR. TUĞBA AKKOYUN | Öğrenme Çıktıları | 1 | Halk Biliminin mahiyetini anlayabilme | 2 | Halk bilimi kapsamında incelemeler, yorumlamalar, çıkarımlar yapabilme | 3 | Türk halk biliminin ulusal kimlikle ilişkisini kavrama |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Türk halk bilimi bağlamında; toplumsal ve siyasal yapıdan ekonomik örgütlenme, sözlü gelenek, değerler sistemi ve inançlar; yiyecek-giyecek üretimi, mimari, süsleme sanatları gibi maddi kültür ürünlerine değin kültürel yaşamın bütününün incelenmesi | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Türk halk meteorolojisi | | | 2 | Türk halk takvimi | | | 3 | Türk halk takvimi ve meteorolojisinin diğer kültürlerle karşılaştırılması | | | 4 | mutfak kültürü ve Türk mutfak kültürü | | | 5 | mutfak kültürü ve Türk mutfak kültürü | | | 6 | Geçiş dönemi ritüelleri, uygulamaları, inançları (doğum) | | | 7 | Geçiş dönemi ritüelleri, uygulamaları, inançları (evlilik) | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Geçiş dönemi ritüelleri, uygulamaları, inançları (sünnet, askerlik) | | | 10 | Geçiş dönemi ritüelleri, uygulamaları, inançları (ölüm) | | | 11 | geleneksel yiyecek saklama ve depolama yöntemleri | | | 12 | geleneksel el sanatları | | | 13 | geleneksel el sanatları | | | 14 | Dünyada ve Türklerde bayramlar, festivaller, toplu kutlamalar | | | 15 | Dünyada ve Türklerde bayramlar, festivaller, toplu kutlamalar | | | 16 | Final | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Boratav, Pertev Naili, “Folklor ve Edebiyat”, İstanbul 1982 Gözaydın, Nevzat, “Folklor Dünyasından”, Ankara 1991 İnan, Abdülkadir, “Tarihte ve Bugün Şamanizm”, Ankara 1986 Nutku, Özdemir, “Meddahlık ve Meddah Hikayeleri”, Ankara 1977 Oğuz, Burhan, “Türkiye Halkının Kültür Kökenleri”, İstanbul 1976 Ögel, Bahaeddin, “Türk Kültür Tarihine Giriş”, c.I - IX, İstanbul 1978 Örnek, Sedat Veyis, “Türk Halkbilimi”, Ankara 1977 Türk Folklor ve Etnografya bibliyografyası, c.I - Ivx Ankara, 1971-1999 | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 | Ev Ödevi | 5 | 14 | 70 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 4 | 1 | 5 | 2 | 4 | 3 | 2 | 3 | 3 | 5 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | ÖÇ2 | 2 | 3 | 4 | 2 | 5 | 2 | 1 | 1 | 2 | 4 | 4 | 2 | 3 | 4 | 2 | ÖÇ3 | 3 | 3 | 2 | 1 | 4 | 5 | 3 | 2 | 3 | 1 | 4 | 5 | 3 | 4 | 1 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|