Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TDE116B | Türk Halk Edebiyatına Giriş II | Zorunlu | 1 | 2 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Anaonim halk içerisinde değerlendirilen türleri tanıtmak; ninni, bilmece, tekerleme, dua-beddua ve düzgü hakkında bilgi vermek |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
ÖĞR. GÖR. RECEP ASLANOĞLU |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Anonim halk şiiri içerisinde değerlendirilen türlerin öğrenilmesi | 2 | Ninninin şekil ve muhteva özellikleriyle tasnifinin öğrenilmesi | 3 | Bilmeceninin şekil ve muhteva özellikleriyle tasnifinin öğrenilmesi | 4 | Tekerlemenin şekil ve muhteva özellikleriyle tasnifinin öğrenilmesi | 5 | Düzgü, dua ve beddaların özelliklerinin öğrenilmesi |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Anonim halk şiiiri ile aşık tarzı şiirin karşılaştırılması; ninni, bilmece, tekerleme, düzgü, dua-beddua gibi türlerin şekil ve muhteva özellikleri bakımından incelenmesi |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Anonim halk şiiri içerisinde değerlendirilen türler, türlerin genel özellikleri | | | 2 | Anonim halk şiirinin aşık tarzı şiirle karşılaştırılması | | | 3 | Ninni türü ve ninni söyleme geleneği | | | 4 | Ninninin şekil ve muhteva özellikleri | | | 5 | Ninninin tasnifi, yapılarına, konularına, söylenilen kişilere, söyleme zamanı ve ortamına göre ninniler | | | 6 | Ninninin diğer türlerle ilişkisi (ninni-mani, ninni-ağıt, ninni-türkü, vb.) | | | 7 | Tekerleme türü ve gelenekte tekerleme söyleme | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Tekerlemenin şekil ve muhteva özellikleri | | | 10 | Foklorumuzda dua-beddualar (manzum dua ve beddua örnekleri) | | | 11 | Bilmece kavramı ve bilmece sorma geleneği | | | 12 | Bilmecenin şekil ve muhteva özellikleri | | | 13 | Bilmecenin diğer türlerle ilişkisi (bilmece-mani, bilmece-ninni, bilmece-türkü, vb.) | | | 14 | Folklorumuzda ölçülü sözler ve düzgüler | | | 15 | Düzgüler içerisinde değerlendirilen atasözlerinin şekil ve muhteva özellikleri | | | 16 | final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Şükrü Elçin, Halk Edebiyatına Giriş, Ankara 1993.
Doğan Kaya, Anonim Halk Şiiri, Ankara 1999.
Pertev Naili Boratav, 100 Soruda Türk Halk Edebiyatı, İstanbul 1995. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 15 | 1 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 15 | 2 | 30 |
Okuma | 17 | 1 | 17 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 3 | 1 | 1 | 4 | 2 | 2 | 1 | 3 | 5 | 2 | 1 | 3 | 2 | 3 | ÖÇ2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 4 | 3 | 2 | 2 | 1 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | ÖÇ3 | 1 | 1 | 4 | 2 | 3 | 5 | 3 | 1 | 1 | 5 | 5 | 2 | 3 | 5 | 4 | ÖÇ4 | 2 | 2 | 1 | 2 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 5 | 2 | 2 | ÖÇ5 | 2 | 3 | 1 | 3 | 2 | 3 | 5 | 1 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|