Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | EM101 | Türk Dili I | Zorunlu | 1 | 1 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencilere, Türk dilinin yapı özellikleriyle işleyiş düzenini ve zenginliğini kavratarak onlarda ulusal birliğimizin temel unsuru olan ana dil bilincinin ve sevgisinin uyanmasını sağlamaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Kenan AZILI |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Türk dilinin tarihi süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | 2 | Türk dilinin dünya dilleri arasındaki yerini analiz eder. | 3 | Türk dilinin yapısı hakkında bilgi sahibi olur. | 4 | Türk dilini özümseyerek kendini ana dilinde ifade eder. | 5 | Ana diline hâkim olarak bilgiyi daha iyi anlar ve kullanır. | 6 | Türk dilinin tarihi gelişim sürecini öğrenir. | 7 | Anlam ve görevleri bakımından sözcükleri analiz eder. | 8 | Sözlü ve yazılı iletişim becerileri kazanır. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Türk Dili ve diğer diller, ses bilgisi, anlam ve görevleri bakımından kelimeler, anlam bilimi, cümle bilgisi. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dil (Dil-Millet İlişkisi, Dil-Kültür İlişkisi)
| | | 2 | Yeryüzündeki Diller, Türk Dilinin Dünya Dilleri Arasındaki Yeri
| | | 3 | Kaynakları Bakımından Dil Aileleri, Yapı Bakımından Dil Grupları
| | | 4 | Türk Dilinin Tarihi Devirleri, Türk Yazı Dilinin Tarihi Gelişimi
| | | 5 | Eski Türkçe-Orta Türkçe-Yeni Türkçe-Modern Türkçe
| | | 6 | Türk Dilinin Bugünkü Durumu ve Yayılma Alanları
| | | 7 | Ses Bilgisi
| | | 8 | Arasınav
| | | 9 | Ses Bilgisi, Şekil Bilgisi-Kökler Ekler (Yapım ve Çekim Ekleri)
| | | 10 | Anlam ve Vazifeleri Bakımından Kelimeler
| | | 11 | Anlam Bilimi-Kelimede Anlam- Kelimeler Arası Anlam İlişkisi.
| | | 12 | Cümle Bilgisi-Kelime Gruplarının Özellikleri
| | | 13 | Kelime Gruplarının Çeşitleri
| | | 14 | Cümlenin Unsurları
| | | 15 | Cümle Çeşitleri ve Cümle Tahlilleri
| | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
"Kavaz, İ.(Ed.) 2009; Türk Dili ve Kompozisyon Bilgileri, Data Yayınları, Ankara.
"
Ergin, M. 1995; Üniversiteler için Türk Dili, Bayrak Yayınları, İstanbul.
Banguoğlu, T. 1974; Türkçenin Grameri, Baha Matbaası, İstanbul. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 4 | 4 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | | | | | 1 | 4 | ÖÇ2 | | | | | | | 1 | 3 | ÖÇ3 | | | | | | | 1 | 3 | ÖÇ4 | | | | | | | 1 | 4 | ÖÇ5 | | | | | | | 1 | 2 | ÖÇ6 | | | | | | | 1 | 3 | ÖÇ7 | | | | | | | 1 | 3 | ÖÇ8 | | | | | | | 1 | 2 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|