Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | EM307 | Üretim Planlama ve Kontol | Zorunlu | 3 | 5 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
İşletmelerin rekabet avantajı elde edebilmeleri için gerekli olan etkin bir üretim yönetiminin gerçekleşebilmesi için yapılması gerekenlerin öğrenciye kazandırılması |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Hamid YILMAZ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Bir işletmede farklı teknikler kullanarak talep tahmini yapabilir | 2 | Toplu üretim planı hazırlayabilir | 3 | Ana üretim programı hazırlayabilir, gerekirse revize edebilir | 4 | Malzeme ihtiyaç planlama yaparak, üretim ve satın alma siparişlerini belirleyebilir | 5 | Kapasite ihtiyaç planlama yapabilir | 6 | İmalat çizelgeleme yapabilir | 7 | Proje tipi ve proses tipi üretimde planlama ve kontrol yapabilir |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Talep Tahmini, Bütünleşik Üretim Planlama, Malzeme İhtiyaç Planlaması, Stok Kontrolü, Proje Yönetimi işlemlerinin yapılması |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Üretim planlama ve kontrole giriş ve temel kavramlar
| | | 2 | Talep tahminleri
| | | 3 | Talep tahminleri
| | | 4 | Toplu üretim planlama
| | | 5 | Toplu üretim planlama
| | | 6 | Ana üretim programlama
| | | 7 | Malzeme ihtiyaç Planlaması
| | | 8 | ARA SINAV
| | | 9 | Malzeme ihtiyaç Planlaması
| | | 10 | Kapasite ihtiyaç planlaması
| | | 11 | İmalat kontrol faaliyetleri
| | | 12 | İmalat çizelgeleme
| | | 13 | Proje tipi üretimde üretim planlama ve kontrol
| | | 14 | Prosestipi üretimde üretim planlama ve kontrol
| | | 15 | Prosestipi üretimde üretim planlama ve kontrol | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Manufacturing Planning and Control Systems, T., E., Vollmann, W., L., Berry, D., C., Whybark, 1997
Üretim/İşlemler Yönetimi, Hulusi Demir, Şerkinaz Gümüşoğlu, 2003
Üretim Organizasyonu ve Yönetimi, Mete Doğruer, 2005
Operation Management QualityandCompetitiveness in a Global Environment, Roberta S. Russell Bernard W. Taylor III, 2006 |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 |
Ev Ödevi | 1 | 5 | 5 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 1 | ÖÇ2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 1 | ÖÇ3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ4 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | ÖÇ5 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | ÖÇ6 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 1 | ÖÇ7 | 2 | 2 | 1 | 3 | 3 | 3 | 2 | 1 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|