|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | EM303 | Yöneylem Araştırması II | Zorunlu | 3 | 5 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Endüstri Mühendisliği Bölümü Öğrencilerine Yöneylem Araştırmasında Stokastik Süreçleri, Kuyruk Sistemlerini, Ağ Modellerini, Dinamik Programlamayı ve Envanter Modelleri tanıtmak ve uygulama becerisi kazandırmak. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Doç. Dr. Hamid YILMAZ | Öğrenme Çıktıları | 1 | Stokastik süreçleri ve Markov zincirini tanımlayabilmek | 2 | Geçiş matrisinin oluşturulması, problemlerin Markov zinciriyle ifade edilmesi | 3 | n-Adımlı Geçiş Olasılıkları: n Zamanında j Durumunda Bulunmayı örneklerle izah edebilmek | 4 | Kararlı Duruma Geçiş Sayısını, Kararlı Durum Olasılıklarını hesaplamak ve Karar Vermede Kullanabilmek | 5 | Markov Zincirlerindeki Durumların Sınıflandırılması | 6 | Ortalama İlk Geçiş Sayılarını Bulmak ve Yorumlamak | 7 | Emici (Yutucu) Zincirler ve Özelliklerini Bilmek, Problemler Çözebilmek ve Yorumlamak | 8 | Kuyruk modellerini tanımlayabilmek ve çeşitli örnek problemlerin çözümüne uygulayabilmek | 9 | Ağ modellerini uygulayabilmek, CPM ve PERT yöntemlerini kullanabilmek | 10 | Dinamik programlamayı bilmek ve uygulayabilmek, Envanter modellerini bilmek ve uygulayabilmek |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Stokastik matematiksel modeller, kesikli durumlu, kesikli zamanlı stokastik süreç. Zamana bağlı Markov zincirleri, Denge durumları, kararlı durum analizinin sezgisel yorumu. Ortalama ilk geçiş adım sayıları. Emici (Yutucu) zincirler. Kuyruk teorisi. Ağ modelleri, PERT, CPM. Dinamik programlama. Envanter modelleri | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Grafik Çözüm
| | | 2 | Simpleks Algoritması
| | | 3 | Simpleks Algoritması
| | | 4 | Büyük M Yöntemi | | | 5 | İki Safhalı Yöntem | | | 6 | Dualite
| | | 7 | Dual Simpleks Algoritması | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Yazılım Uygulamaları | | | 10 | İleri Duayrlılık Analizleri
| | | 11 | İleri Duayrlılık Analizleri | | | 12 | Ulaştırma Problemleri | | | 13 | Atama Problemleri | | | 14 | Aktarmalı Ulaştırma Problemleri | | | 15 | Aktarmalı Ulaştırma Problemleri | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Yöneylem Araştırması, Çeviren ve Uyarlayan Ş. Alp BARAY, Şakir ESNAF, 6. Basımdan Çeviri, İstanbul, Litaratür Yayıncılık, 2000
Operations Research: An Introduction, Hamdy Taha, Ninth Ed., Pearson, 2011.
Introduction to Operations Research, Frederich S. Hillier, Gerald J. Lieberman, Ninth Ed. McGraw-Hill, 2010
Operations Research, T. L. Winston, PWS Publishing Company, 1997.
MATLAB ve Mühendislik Uygulamaları, Kubat C., A.U., ALFA Yayınları, 2003 | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 3 | 42 | Rapor Hazırlama | 1 | 18 | 18 | Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 | Ev Ödevi | 1 | 16 | 16 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 1 | ÖÇ2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 1 | ÖÇ3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ4 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ5 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 1 | ÖÇ6 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 1 | ÖÇ7 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 1 | ÖÇ8 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 1 | ÖÇ9 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 1 | ÖÇ10 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 1 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|