BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
EM109Fizik IZorunlu116
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğrencilere mühendislik eğitiminde gerekli olan temel mekanik, statik ve dinamik alt yapısının kazandırılması
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Erdal İĞMAN
Öğrenme Çıktıları
1Skaler ve vektör kavramlarını problem çözümlerine uygular.
2Kuvvet ve hareketi ele alan problemleri çözer, düzgün doğrusal hareket, serbest düşme ve eğik atış hareketi ile ilgili deneyler yapıp sonuçlarını yorumlar.
3Enerji, iş ve güç kavramlarını içeren problemleri çözer.
4Statik, kinematik ve dinamik süreçlerle ilgili yapılara ve problemlere çözüm üretir.
5Doğrusal momentum, itme ve çarpışmaları ele alan problemleri çözer, momentum korunumu ile ilgili deney yaparak sonuçlarını yorumlar.
6Dönme hareketini ele alan problemler çözer.
7Yuvarlanma hareketini yorumlar ve problemlerini çözer.
8Öteleme dengesi ve dönme dengesini ele alan problemlerini çözer.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Ölçme ve birim sistemleri, statik, kinematik, dinamik.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Birim sistemleriYokYok
2VektörlerYokYok
3Bir Boyutta HareketYokYok
4İki Boyutta HareketYokYok
5Newton’un Hareket YasalarıYokYok
6Newton’un Hareket Yasalarının UygulamalarıYokYok
7Newton’un Evrensel Kütle Çekim YasasıYokYok
8Ara Sınav
9İş ve EnerjiYokYok
10UygulamaYokYok
11Enerjinin KorunumuYokYok
12Momentum ve Sistemlerin HareketiYokYok
13Katı Cisimlerin Statik DengesiYokYok
14Açısal Momentum ve DönmeYokYok
15Maddenin ÖzellikleriYokYok
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Y.Güney, İ.Okur, Fizik-I (Mekanik), Değişim Yayınları, 2009, Sakarya. Keller, F. J., ‘Fizik 1’, çev. Ed. Akyüz R.Ö. ve arkadaşları, Literatür Yayınevi, 2002, İstanbul Serway, ‘Fen ve Mühendislik İçin Fizik’ Palme Yayıncıcılık, Çev.Edit. Kemal Çolakoğlu, 2002, Ankara
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14456
Bireysel Çalışma14570
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma12020
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12525
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)174
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8
ÖÇ141321311
ÖÇ241321311
ÖÇ341321311
ÖÇ441321311
ÖÇ541321311
ÖÇ641321311
ÖÇ741321311
ÖÇ841321311
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek