Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | EM407B | İstatistiksel Proses Kontrol | Zorunlu | 4 | 7 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
"Öğrencilere istatistiksel proses kontrolun temel kavramlarını ve esaslarını vermek, istatistiksel proses kontrol diyagramları oluşturma ve yorumlama yeteneği kazandırmak.
" |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç Dr. Didem GÜLERYÜZ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Değişkenlik ve kalite ilişkisini yorumlar | 2 | Ölçüm verilerini istatistiksel değerlendirmesini yapar | 3 | İstatistiksel proses kontrolünü bilir | 4 | Kontrol şemasının yapısını, kullanışlılığını ve çeşitlerini bilir | 5 | Prosesi izlemek için kontrol şeması oluşturur | 6 | Uygun örnekleme planı seçmeyi ve kullanmayı bilir | 7 | Deney tasarımı tekniklerini, Taguchi tekniğini ve deney sonuçlarını değerlendirmeyi bilir |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
İstatistiksel süreç kontrolü, niteliksel kontrol grafikleri, niceliksel kontrol grafikleri, CUSUM ve EWMA kontrol grafikleri, çok değişkenli kalite kontrol, proses yeterlilik analizi, gage yeterlilik analizi. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | İşletmelerde kalite iyileştirme | | | 2 | İstatistiksel süreç kontrolü, felsefesi ve yöntemleri | | | 3 | Kalite kontrol grafiklerinin istatistiksel temelleri | | | 4 | Kalite kontrolün araçları: Önemli yedi | | | 5 | Niteliksel kontrol grafikleri | | | 6 | Niteliksel kontrol grafikleri | | | 7 | Niteliksel kontrol grafikleri | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | CUSUM kontrol grafikleri | | | 10 | EWMA kontrol grafikleri | | | 11 | Çok akış hatlı süreçlerde kontrol grafikleri | | | 12 | Çok değişkenli kalite kontrol | | | 13 | Çok değişkenli kalite kontrol | | | 14 | Proses yeterlilik analizi, Gage yeterlilik analizi | | | 15 | Nitel, nicel kontrol diyagramları uygulamaları | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Montgomery D. C., 2005, Introduction to Statistical Quality Control, John Wiley and Sons, 5th edt. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 63 | Quiz | 1 | 37 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Rapor Sunma | 1 | 3 | 3 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 18 | 18 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | ÖÇ3 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 1 | ÖÇ4 | 4 | 2 | 4 | | 5 | 5 | 3 | 5 | ÖÇ5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | ÖÇ6 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | ÖÇ7 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 2 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|