Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | EM308B | Kalite Yönetimi | Zorunlu | 3 | 6 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Dersi alan öğrencileri ürün/hizmet kalitesini sağlamak için veri ve bulguları inceleme ve değerlendirmede kullanacakları yöntemleri öğretmek ve uygulayıcı olarak hazırlamak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Didem GÜLERYÜZ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Kalite ve kalite ile ilgili genel terimlerin tanımını bilir | 2 | Kalitenin gerekliliğini ve karlılık, verimlilik ve çevrim zamanı ile ilişkilerini yorumlar | 3 | Muayene ve önleme yaklaşımı arasındaki farklılığı yorumlar | 4 | Değişkenlik ve kalite ilişkisini yorumlar | 5 | Ölçüm verilerini istatistiksel değerlendirmesini yapar | 6 | İstatistiksel proses kontrolünü bilir | 7 | Kontrol şemasının yapısını, kullanışlılığını ve çeşitlerini bilir | 8 | Prosesi izlemek için kontrol şeması oluşturur | 9 | Uygun örnekleme planı seçmeyi ve kullanmayı bilir | 10 | Deney tasarımı tekniklerini, Taguchi tekniğini ve deney sonuçlarını değerlendirmeyi bilir |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Kalite ve genel kalite tanımları, kalite sistemleri, olasılık dağılımları, istatistiksel proses kontrol, kontrol şeması yapısı ve çeşitleri, kabul örneklemesi ve çeşitleri, deney tasarımı, Taguchi tekniği |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Kalite tanımı ve genel tanımlar, kalite sistemleri, Toplam kalite yönetimi.
| | | 2 | İstatistiksel modeller ve istatistiksel çıkarsama
| | | 3 | Proses iyileştirme yöntemleri
| | | 4 | Kalite kontrol şeması yapısı ve işleyiş şekli
| | | 5 | Niceliksel kontrol şema özellikleri ve çeşitleri (x ve R, x ve S)
| | | 6 | Niceliksel kontrol şeması çeşitleri (MR, medyan ve R, ve diğer)
| | | 7 | Niteliksel kontrol şema özellikleri ve çeşitleri (p ve np)
| | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Niteliksel kontrol şema özellikleri ve çeşitleri (c ve u)
| | | 10 | Özel kontrol şema çeşitleri ve proses yeterlilik analizi
| | | 11 | Kabul örneklemesi ve niteliksel kabul örneklemesi özellikleri ve çeşitleri (tek ve çift örnekleme)
| | | 12 | Niteliksel kabul örneklemesi (çoklu kabul örneklemesi, ardışık örnekleme planı) ve niceliksel kabul örneklemesi ( k ve M metodu)
| | | 13 | Özel kabul örneklemesi özellikleri ve çeşitleri
| | | 14 | Deney Tasarımı
| | | 15 | Taguchi Tekniği
| | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Principles of Quality Control, Jerry Banks, John Wiley&Sons, 1989.
Introduction Statistical Quality Control, third ed. D.C.Montgomery, John Wiley&Sons, 1997 |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 18 | 18 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | | | | | 1 | 5 | ÖÇ2 | | | | | | | 5 | 1 | ÖÇ3 | | | | | | | 5 | 2 | ÖÇ4 | | | | | | | 1 | 3 | ÖÇ5 | | | | | | | 3 | 3 | ÖÇ6 | | | | | | | 3 | 4 | ÖÇ7 | | | | | | | 5 | 3 | ÖÇ8 | | | | | | | 4 | 3 | ÖÇ9 | | | | | | | 1 | 2 | ÖÇ10 | | | | | | | 5 | 1 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|