Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | EM311B | İş Etüdü | Zorunlu | 3 | 5 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Metod etüdü ve araçları ile iş ölçümü ve iş ölçümünde kullanılan yöntemlerin öğrenciye öğretilmesi ve tüm iş etüdü tekniklerinin öğrenci tarafından başarıyla kullanılabilmesinin sağlanması |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Çağatay TEKE |
Öğrenme Çıktıları |
1 | İş etüdü kavramının tanımı ve bu kavramın öneminin farkına varmak | 2 | Metod etüdü kavramı ve metod etüdünde kullanılan tüm raporlama tekniklerinin iş akış diyagramları ve diğerlerinin şemaları hazırlayabilme | 3 | Hareket etüdü prensiplerini uygulayabilme ve hareket etüdü ile ilgili akış şemalarını hazırlayabilme | 4 | Zaman etüdü yapabilme, farklı performans değerlendirme tekniklerini kullanabilme, tolerans faktörlerini ayırt edebilme ve toplam toleransı hesaplayabilme. Standart zaman bulabilme | 5 | İş örneklemesi prensiplerini öğrenme ve atölyede iş örneklemesi uygulaması yapabilme, standart zaman hesaplayabilme | 6 | Grup zamanlama tekniğini uygulayabilme ve standart zaman hesaplayabilme | 7 | Sentetik zamanlama tekniklerini uygulayabilme | 8 | Makine zamanlarını hesaplayabilme |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
İş etüdü ile ilgili temel kavramlar, metot etüdü, zaman etüdü, iş örneklemesi, grup zamanlama tekniği, sentetik zamanlama teknikleri ve MTM uygulamaları |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | İş Etüdü ve temel kavramlar
| | | 2 | Metod etüdü tanım ve araçları
| | | 3 | Temel iş akış şemaları
| | | 4 | İş akış şemaları
| | | 5 | Metod etüdünün İş istasyonlarına uygulanması ve hareket etüdü prensipleri
| | | 6 | İş ölçümü
| | | 7 | Zaman etüdü
| | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Zaman etüdü
| | | 10 | Zaman etüdü
| | | 11 | İş örneklemesi
| | | 12 | İş örneklemesi
| | | 13 | İş örneklemesi
| | | 14 | Grup zamanlama tekniği
| | | 15 | Sentetik zamanlama sistemleri
| | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
İŞ ETÜDÜ, MPM yayınları, 2003
Modelling for Management: Simulation in Support of Systems Thinking by George P. Richardson
MOTION AND TIME STUDY, RALPH BARNES, 2006 |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 37 | Ev Ödevi | 1 | 63 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 3 | 3 | 9 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 4 | 4 | 16 |
Ev Ödevi | 1 | 8 | 8 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | | 3 | 4 | | | | 4 | ÖÇ2 | 3 | | 3 | 3 | | | | | ÖÇ3 | 3 | | 3 | 3 | | 3 | | | ÖÇ4 | 4 | | 4 | 4 | | | | | ÖÇ5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | | | ÖÇ6 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | | | ÖÇ7 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | | | 4 | ÖÇ8 | 5 | 4 | 4 | 4 | | | | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|