BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
EM311Bİş EtüdüZorunlu353
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Metod etüdü ve araçları ile iş ölçümü ve iş ölçümünde kullanılan yöntemlerin öğrenciye öğretilmesi ve tüm iş etüdü tekniklerinin öğrenci tarafından başarıyla kullanılabilmesinin sağlanması
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Çağatay TEKE
Öğrenme Çıktıları
1İş etüdü kavramının tanımı ve bu kavramın öneminin farkına varmak
2Metod etüdü kavramı ve metod etüdünde kullanılan tüm raporlama tekniklerinin iş akış diyagramları ve diğerlerinin şemaları hazırlayabilme
3Hareket etüdü prensiplerini uygulayabilme ve hareket etüdü ile ilgili akış şemalarını hazırlayabilme
4Zaman etüdü yapabilme, farklı performans değerlendirme tekniklerini kullanabilme, tolerans faktörlerini ayırt edebilme ve toplam toleransı hesaplayabilme. Standart zaman bulabilme
5İş örneklemesi prensiplerini öğrenme ve atölyede iş örneklemesi uygulaması yapabilme, standart zaman hesaplayabilme
6Grup zamanlama tekniğini uygulayabilme ve standart zaman hesaplayabilme
7Sentetik zamanlama tekniklerini uygulayabilme
8Makine zamanlarını hesaplayabilme
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
İş etüdü ile ilgili temel kavramlar, metot etüdü, zaman etüdü, iş örneklemesi, grup zamanlama tekniği, sentetik zamanlama teknikleri ve MTM uygulamaları
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1İş Etüdü ve temel kavramlar
2Metod etüdü tanım ve araçları
3Temel iş akış şemaları
4İş akış şemaları
5Metod etüdünün İş istasyonlarına uygulanması ve hareket etüdü prensipleri
6İş ölçümü
7Zaman etüdü
8Ara Sınav
9Zaman etüdü
10Zaman etüdü
11İş örneklemesi
12İş örneklemesi
13İş örneklemesi
14Grup zamanlama tekniği
15Sentetik zamanlama sistemleri
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
İŞ ETÜDÜ, MPM yayınları, 2003 Modelling for Management: Simulation in Support of Systems Thinking by George P. Richardson MOTION AND TIME STUDY, RALPH BARNES, 2006
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav137
Ev Ödevi163
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Bireysel Çalışma14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma339
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma4416
Ev Ödevi188
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)92
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8
ÖÇ13 34   4
ÖÇ23 33    
ÖÇ33 33 3  
ÖÇ44 44    
ÖÇ5434434  
ÖÇ6444444  
ÖÇ744444  4
ÖÇ85444   4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek