BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
EM113BDijital Okur YazarlıkZorunlu113
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Dersin amacı öğrencilerin dijital teknolojileri, dijital ortam ve araçları tanımasını ve yetkin şekilde kullanabilecek düzeye gelmelerini sağlamaktır. Dijital teknolojileri kullanarak bilgiyi bulma, işleme, düzenleme, paylaşma, değerlendirme ve analiz etme dersin temel konularını oluşturmaktadır. Dersin sonunda öğrencilerin dijital ortam ve araçları kullanım hakimiyetlerinin sağlanması ve bu alanlarla ilgili farkındalık, sorgulama düzeylerinin yükselmesi amaçlanmaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Çağatay TEKE
Öğrenme Çıktıları
1Yeni medya ortamı, yeni medya ortamındaki olay ve olguları değerlendiren kavramlar ve yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olacak.
2Dijital teknolojileri, dijital ortam ve araçları tanıyacak ve yetkin şekilde kullanabilecek düzeye gelecek.
3Eğitim ve Teknoloji konusunda fikir sahibi olur
4Eğitim/Öğretim teknolojilerini farklı dönemlere göre tanımlayabilir
5Öğretim teknolojilerinin dünyada ve Türkiye'de tarihsel gelişimi açıklayabilir.
6Güncel öğretim teknolojilerini bilir.
7Yeni nesil öğrenci özelliklerinin farkına var
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Dijital Okuryazarlığa Giriş, İnternet Teknolojileri, Taşınabilir Teknolojiler, Sosyal Ağlar, Teknoloji, Toplum ve İnsan, Bilişim Etiği, Teknoloji ve Yaşam boyu Öğrenme, Bulut Bilişim, Geleceğin Teknolojileri
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Ders içeriğinin tanıtılması
2Dijital okuryazarlığa giriş
3İnternet Teknolojileri
4Taşınabilir Teknolojiler
5Sosyal Ağlar
6Teknoloji, Toplum ve İnsan
7İnsan Bilgisayar Etkileşimi
8Arasınav
9Bilişim Etiği
10Bilişim Hukuku ve Bilişim Suçları
11Yaşam boyu Öğrenmenin Tanımı, Kapsamı ve Yaşam boyu Öğrenme ile İlişkili Kavramlar
12Yaşam boyu Öğrenmede Yeni Yaklaşım: Kitlesel Açık Çevrimiçi Ders
13Bulut Bilişim ve Özellikleri
14Teknolojik Gelişme
15Günümüzü Biçimlendiren Teknolojiler
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Understanding digital literacies, A practical introduction, Rodney H. Jones, Christoph A. Hafner, Routledge, 2012
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Bütünleme Sınavı111
Bireysel Çalışma30130
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma30130
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma30130
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)93
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8
ÖÇ13544  5 
ÖÇ24544  5 
ÖÇ33544  5 
ÖÇ4 3    3 
ÖÇ5 3    24
ÖÇ64522  55
ÖÇ745    34
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek