|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | EM103B | Yabancı Dil I | Zorunlu | 1 | 1 | 2 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Öğrencilerin temel düzeyde cümle, diyalog ve metinleri anlama, kısa soru ve cevaplar oluşturma ve kendilerini basit günlük ifadelerle anlatmalarını sağlamaktır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Öğr. Gör. Ömer YAĞIZEL | Öğrenme Çıktıları | 1 | Kendini basitçe tanıtır. | 2 | Kişisel bilgiler verip başkalarına bu konularda sorular sorar. | 3 | Ailesi ve sahip olduğu eşyaları yazılı ve sözlü olarak ifade eder. | 4 | Restoran ve sinema gibi yerlerde fiyat ve zaman, vb. istekleri hakkında soru sorar. | 5 | Hobiler ve günlük etkinliklerle ilgili yazılı, görsel ve işitsel materyalleri anlar. | 6 | Belirli önemli gün ve tarihleri sorup cevap verir. | 7 | İhtiyaç ve istekler için rica ifadeleri kullanır, yiyecek siparişi verir. | 8 | Çeşitli yer, ev eşyaları ve giysi adlarını kullanır. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Temel tanışma ifadeleri, temel kişisel bilgiler, sahip olunan eşyalar ve aile bilgileri, günlük rutin etkinlikler ve hobiler, belirli kişisel önemli gün ve tarihler, sevilen-sevilmeyen etkinlikler, rica ifadeleri, yiyecek ve içecekler, öğünler, çeşitli miktar ifadeleri, yer adları, evin bölümleri, giysiler, alışveriş dili, geçmiş zaman yapıları. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Temel Tanışma İfadeleri
| | | 2 | Temel Kişisel Bilgiler
| | | 3 | Sahip Olunan Eşyalar ve Aile Bilgileri
| | | 4 | Alışveriş ve Zamanla İlgili Yaygın Kullanılan İfadeler
| | | 5 | Günlük Rutin Etkinlikler ve Hobiler
| | | 6 | Belirli Kişisel Önemli Gün ve Tarihler
| | | 7 | Genel Geçer ve Günlük Etkinliklerde Sıklık ve Zaman Zarflarıyla İfade Etme
| | | 8 | Arasınav
| | | 9 | Sevilen-Sevilmeyen Etkinlikler, Rica İfadeleri
| | | 10 | Yiyecek ve İçecekler, Öğünler, Çeşitli Miktar İfadeleri
| | | 11 | Yer Adları, Evin Bölümleri, Ev Eşyaları, Giysiler
| | | 12 | Miktar Soruları, Alışveriş Dili
| | | 13 | Geçmiş Zaman İfade ve Yapıları
| | | 14 | Basit Anekdotlar ve Geçmiş Zaman Etkinlikleri
| | | 15 | Genel Değerlendirme
| | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | " Redston, C. 2006; Face to Face Elementary Coursebook, Cambridge University Press, Great Britain.
"
Redston, C. 2006; Face to Face Elementary Workbook, Cambridge University Press, Great Britain.
Murphy, R. 2006; Essential Grammar in Use (Elementary), Cambridge University Press, Great Britain. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 | Final Sınavı | 1 | 4 | 4 | Derse Katılım | 14 | 2 | 28 | Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 2 | 2 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 2 | 2 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | | | | | | | 1 | 2 | ÖÇ2 | | | | | | | 1 | 2 | ÖÇ3 | | | | | | | 1 | 2 | ÖÇ4 | | | | | | | 1 | 2 | ÖÇ5 | | | | | | | 1 | 2 | ÖÇ6 | | | | | | | 1 | 2 | ÖÇ7 | | | | | | | 1 | 2 | ÖÇ8 | | | | | | | 1 | 2 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|