BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
EM101BTürk Dili IZorunlu112
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğrencilere, Türk dilinin yapı özellikleriyle işleyiş düzenini ve zenginliğini kavratarak onlarda ulusal birliğimizin temel unsuru olan ana dil bilincinin ve sevgisinin uyanmasını sağlamaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Kenan AZILI
Öğrenme Çıktıları
1Türk dilinin tarihi süreçleri hakkında bilgi sahibi olur.
2Türk dilinin dünya dilleri arasındaki yerini analiz eder.
3Türk dilinin yapısı hakkında bilgi sahibi olur.
4Türk dilini özümseyerek kendini ana dilinde ifade eder.
5Ana diline hâkim olarak bilgiyi daha iyi anlar ve kullanır.
6Türk dilinin tarihi gelişim sürecini öğrenir.
7Anlam ve görevleri bakımından sözcükleri analiz eder.
8Sözlü ve yazılı iletişim becerileri kazanır.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Türk Dili ve diğer diller, ses bilgisi, anlam ve görevleri bakımından kelimeler, anlam bilimi, cümle bilgisi.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dil (Dil-Millet İlişkisi, Dil-Kültür İlişkisi)
2Yeryüzündeki Diller, Türk Dilinin Dünya Dilleri Arasındaki Yeri
3Kaynakları Bakımından Dil Aileleri, Yapı Bakımından Dil Grupları
4Türk Dilinin Tarihi Devirleri, Türk Yazı Dilinin Tarihi Gelişimi
5Eski Türkçe-Orta Türkçe-Yeni Türkçe-Modern Türkçe
6Türk Dilinin Bugünkü Durumu ve Yayılma Alanları
7Ses Bilgisi
8Arasınav
9Ses Bilgisi, Şekil Bilgisi-Kökler Ekler (Yapım ve Çekim Ekleri)
10Anlam ve Vazifeleri Bakımından Kelimeler
11Anlam Bilimi-Kelimede Anlam- Kelimeler Arası Anlam İlişkisi.
12Cümle Bilgisi-Kelime Gruplarının Özellikleri
13Kelime Gruplarının Çeşitleri
14Cümlenin Unsurları
15Cümle Çeşitleri ve Cümle Tahlilleri
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
"Kavaz, İ.(Ed.) 2009; Türk Dili ve Kompozisyon Bilgileri, Data Yayınları, Ankara. " Ergin, M. 1995; Üniversiteler için Türk Dili, Bayrak Yayınları, İstanbul. Banguoğlu, T. 1974; Türkçenin Grameri, Baha Matbaası, İstanbul.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Bireysel Çalışma14114
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma144
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma188
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)58
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8
ÖÇ1      14
ÖÇ2      13
ÖÇ3      13
ÖÇ4      14
ÖÇ5      12
ÖÇ6      13
ÖÇ7      13
ÖÇ8      12
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek