Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ANT407 | Ölçme ve Değerlendirme | Zorunlu | 4 | 7 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Eğitimde ve psikolojide kullanılan ölçme araçlarının özelliklerini bilme, bu araçları geliştirme-uyarlama, uygulama ve sonuçlarının yorumlayabilme. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Ölçme ve değerlendirmenin eğitimdeki yeri ve önemi bilgisi. | 2 | Ölçme ve Değerlendirme dersinde geçen temel kavramlar / terimler bilgisi | 3 | Bir ölçme aracında bulunması istenilen nitelikleri kavrayabilme. | 4 | Test türlerini tanıyabilme. | 5 | Soru yazma ilkelerini tanıyabilme. | 6 | Test türlerine ve soru yazma ilkelerine uygun soru yazabilme. | 7 | Ölçme aracı hazırlarken geçerlik ve güvenirlik çalışmaları yapabilme. | 8 | Ölçme ve değerlendirmenin eğitimdeki öneminin farkında oluş. | 9 | Dersin gerektirdiği öğrenme etkinliklerine dönüklük. | 10 | Geçerli ve güvenilir ölçme araçları kullanmaya istekli oluş. | 11 | Eğitimde ve psikolojide kullanılan belli başlı ölçme araçlarını uygulayabilme. | 12 | Ölçme sonuçları üzerinde istatistiksel işlemler yapabilme ve yorumlayabilme. | 13 | Eğitimde ve psikolojide kullanılan belli başlı ölçme araçlarından elde edilen ölçme sonuçlarını yorumlayabilme. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin önemi Temel kavramlar Bir ölçme aracında bulunması istenilen nitelikler Eğitimde kullanılan ölçme araçları Performansa dayalı değerlendirme türleri Test türleri Test geliştirme Davranışların ölçülmesi ve soru yazma Değerlendirme ve not verme Test puanları üzerinde istatistiksel işlemler |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Ders tanıtımı: Kapsamı, Gerekçesi, Önemi, Beklentileri oluşturma, işleyişi ve değerlendirme ölçütlerini açıklama. Eğitimde ölçme ve değerlendirmeye genel bir bakış.
| | | 2 | Eğitimde Ölçme ve Değerlendirmenin yeri, önemi. | | | 3 | Temel Kavramlar: Değişken ve türleri, ölçek ve türleri.
| | | 4 | Ölçme ve türleri, değerlendirme ve türleri
| | | 5 | Bir ölçme aracında bulunması istenilen nitelikler: Güvenirlik
| | | 6 | Bir ölçme aracında bulunması istenilen nitelikler: Geçerlik ve kullanışlılık
| | | 7 | Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri: Yazılı yoklama, sözlü sınavlar, kısa cevaplı testler. | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri: Sınıflama gerektiren testler ve çoktan seçmeli testler. | | | 10 | Ödev, proje, portfolyo, performans, öz değerlendirme ve akran değerlendirme.
| | | 11 | Test türleri ve test geliştirme aşamaları.
| | | 12 | Davranışların ölçülmesine yönelik madde yazma. Değerlendirme ve not verme. | | | 13 | Ölçme sonuçları üzerinde istatistiksel işlemler: Madde istatistikleri ve madde seçimi.
| | | 14 | Ölçme sonuçları üzerinde istatistiksel işlemler: Test istatistikleri.
| | | 15 | Ölçme sonuçları üzerinde istatistiksel işlemler: Test istatistikleri.
| | | 16 | Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | 4 | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | 4 | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | | | | | ÖÇ7 | | | | 4 | | | | | | | | ÖÇ8 | | | | | | | | | | | | ÖÇ9 | | | | | 4 | | | | | | | ÖÇ10 | | | | | | | | | | | | ÖÇ11 | | | | | | 4 | | | | | | ÖÇ12 | | | | | | | | | | | | ÖÇ13 | | | | | | | 4 | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|