Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ANT401 | Sporda Yetenek Seçimi | Zorunlu | 4 | 7 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
yetenekli sporcuların tanımlanması ve sporcuların genç yaşlardan itibaren yeteneklerine uygun spor dallarına yönlendirilmesidir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Yetenek tanımı ve yetenek hakkında genel bilgi sahibi olabilirler | 2 | Sporsal yetenek kavramı, yetenek arama ve seçme kavramlarının tanımı, farklılıkları hakkında bilgi sahibi olabilirler | 3 | Yetenek seçiminin amacı ve hedefleri hakında bilgi sahibidirler | 4 | Yetenek seçimi sürecinin sporcu, antrenör açısından yararları hakkında bilgi sahibidirler | 5 | Yetenek türleri ve özellikleri, Verim sınıflamaları ve düzeyleri, Yetenekli sporcunun özellikleri hakkında bilgi sahibidirler | 6 | Yetenek seçim türleri ve uygulanış biçimleri | 7 | Doğal ve bilimsel seçim metotlarının karşılaştırılması | 8 | Yetenek seçiminde ölçüt kullanımı | 9 | | 10 | |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Yetenek kavramı, yetenekli sporcuların özellikleri, statik dinamik yetenek kavramlarının incelenmesi, branşlara göre yetenek belirleme testleri. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Yetenek tanımı ve genel bilgilendirme
| | | 2 | Sporsal yetenek kavramı, yetenek arama ve seçme kavramlarının tanımı, farklılıkları | | | 3 | Yetenek seçiminin amacı ve hedefleri | | | 4 | Yetenek seçimi sürecinin sporcu, antrenör açısından yararları | | | 5 | Yetenek türleri ve özellikleri
| | | 6 | Verim sınıflamaları ve düzeyleri | | | 7 | Yetenekli sporcunun özellikleri | | | 8 | Yetenek seçim türleri ve uygulanış biçimleri | | | 9 | Vize Sınavı | | | 10 | Doğal ve bilimsel seçim metotlarının karşılaştırılması
| | | 11 | yetenek belirleme aşamaları ve örneklemeler | | | 12 | Yeteneğin yönlendirilmesinde bazı ülkelerden örneklemeler | | | 13 | Yetenek eğitiminde birey ve kurumlara düşen görevler | | | 14 | Yetenek belirlemeye yönelik test uygulamaları | | | 15 | Final | | | 16 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Prof.Dr. Sedat Muratlı, Çocuk ve Spor |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 4 | 56 |
Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | 5 | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | 5 | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | 5 | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | 5 | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | 5 | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | 4 | | | | | ÖÇ8 | | | | | | | | 5 | | | | ÖÇ9 | | | | | | | | | 4 | | | ÖÇ10 | | | | | | | | | | 5 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|