Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ANT304 | Spor Psikolojisi | Zorunlu | 3 | 6 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı; spor psikolojisinin ne olduğu, tarihsel gelişimi, spor ortamlarında insan davranışlarının nedenleri ve bu davranışların ardındaki zihinsel süreçleri, sporcu performansına etki eden psikolojik faktörleri ve süreçleri, egzersiz ve spora katılım ve sürdürebilmedeki psikolojik faktörleri anlayıp aktarabilmektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç Dr. Mevlüt GÖNEN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Psikoloji ve spor psikolojinin tarihi gelişimini, tanımını, açıklamasını yapabilme | 2 | Spor psikolojisinin konusunu ve temel çalışma alanlarını anlayabilme, spor psikolojisinde kullanılan araştırma yöntemleri bilme | 3 | Sporcuların performansına olumlu ve olumsuz yönde etki eden psikolojik faktörleri bilme | 4 | Spor ortamında grup dinamiklerini ve gurup sargınlığını bilme | 5 | | 6 | |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Bu ders; Spor Psikolojisine Giriş ve Temel Kavramlar, Spor psikolojisi temel kavramlar tarihsel gelişimi, Beynin ve sinir sisteminin yapısı, Spor ve Kişilik, psikolojik beceri antrenmanları, Sporda Motivasyon ve Motivasyon Kuramları, Sporda hedef belirleme, Dikkat ve konsantrasyon, Takım Dinamikleri ve Grup Sargınlığı, Stres, kaygı ve bunların performansa olan etkisi, Sakatlık psikolojisi Sporda şiddet ve saldırganlık psikolojisi, Bağımlılık Sağlıksız davranışlar ve doping
konularını içermektedir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Psikolojiye giriş temel kavramlar ve tarihsel gelişim | | | 2 | Beyin ve Sinir Sistemi | | | 3 | Duyum ve algı | | | 4 | Spor psikolojisi temel kavramlar tarihsel gelişim | | | 5 | Sporda kişilik kavramı | | | 6 | Uyarılmışlık stres ve kaygı | | | 7 | Psikolojik beceri antrenmanları | | | 8 | Ara sınav (vize) | | | 9 | Sporda Motivasyon | | | 10 | Sporda Hedef belirleme, dikkat ve konsantrasyon | | | 11 | Sporda tükenme ve aşırı antrenman | | | 12 | Sporda Sağlıksız davranışlar, bağımlılık ve doping | | | 13 | Sporda gurup dinamikleri | | | 14 | Sporda sakatlık ve sakatlık psikolojisi | | | 15 | Sporda liderlik | | | 16 | Yarıyıl sonu sınavı (Final) | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Foundations of Sport and Exercise Psychology - Robert S. Weinberg ve Daniel Gould. Sport Psychology: Concepts and Applications- Richard H. Cox. Sport Psychology: From Theory to Practice - Mark H. Anshel, Sport Psychology for Coaches- Damon Burton ve Thomas Raedeke, The Psychology of Sport Injury and Rehabilitation- Monna Arvinen-Barrow ve Natalie Walker
Ders hocası tarafından hazırlanan sunumlar. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 4 | 56 |
Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | ÖÇ2 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|