|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ANT309 | Hentbol | Zorunlu | 3 | 5 | 5 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Bu dersin sonunda öğrenciler; hentbol branşına ilişkin oyun kural ve yönetmelik bilgisine sahip olacak, temel teknik ve taktik kavramların uygun kullanımı hakkında gözlemsel ve uygulama becerisini edinmiş olacaklardır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Salon hentbolu oyun kural bilgisini müsabaka formatında uygulayabilme | 2 | Hentbol için Türkiye Hentbol Federasyonu’nca belirlenen yönetmelikler çerçevesinde transfer, lisans tescil işlemlerini yapabilme | 3 | Temel teknik becerilerini uygulayabilme | 4 | Grup taktiği davranışlarını bilme ve uygulama yapabilme | 5 | Takım taktiği ve yönetimi bilgisini uygulayabilme |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Oyun kuralları Oyun sahası Bireysel hücum davranışları Bireysel Savunma davranışları Grup Hücumu – Savunması Takım Hücumu – Savunması | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Hentbol'ün Tanımı- Tarihçesi- Kısa Oyun ve Saha Bilgileri
| | | 2 | Pas atma-tutma | | | 3 | Pas Çeşitleri. Temel pas-Sıçrayarak pas | | | 4 | Pas Çeşitleri. Bilek pası-alttan pas- ense pası- özel paslar | | | 5 | Kale Atışları. Temel Atışlar Sıçrayarak Atışlar | | | 6 | Top Sürme ve Tip | | | 7 | Aldatmalar. Topsuz aldatmalar-Top ile aldatmalar | | | 8 | ARA SINAV
| | | 9 | Bireysel Savunma- Kaleci | | | 10 | Gurup Hücumu | | | 11 | Gurup Savunması | | | 12 | Takım Hücumu | | | 13 | Takım Savunması | | | 14 | Sicil-Lisans-Transfer Yönetmelikleri | | | 15 | Sicil-Lisans-Transfer Yönetmelikleri | | | 16 | final | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 1. THF Oyun kuralları ve Sicil – Lisans Yönetmeliği
2. Sevim, Y.; Hentbol Teknik-Taktik, Nobel Yayınevi, Ankara, 2002
3. Taşkıran,Y.,Demirdizen,A.,Çetin,E.,Hentbolde Temel Eğitim,Yayıncı Yayınları,Kocaeli,2002
4. Taşkıran,Y.,Hentbolda Performans, Bağırgan Yayımevi,Ankara,1997
5. Buamberger,J, Hentbol Oynayarak Öğrenme Daha İyi Oynama, Bağırgan Yayınevi,Ankara,1998
6. Urartu,Ü.,Hentbol Teknik-Taktik-Kondisyon,İnkılap Yayınevi,İstanbul,1984
7. Ertem,N.,Hentbol,Kardelen Ofset,Ankara,1997
8. Çeliksoy, M.A, Hentbol Teori Ve Pratiği, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları,1996
9. Dorak, F. Hentbolde Bireysel Hücum Ve Savunma. İzmir: bilim ofset 1994
10. Bağırgan, T. Hentbolde Antrenman, Ankara: Set Ofset,1990 | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 5 | 70 | Bireysel Çalışma | 14 | 5 | 70 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 4 | | | | | 5 | | | | | | ÖÇ2 | | 4 | | | | | 5 | | | | | ÖÇ3 | | | 5 | | | | | 4 | | | | ÖÇ4 | | | | 4 | | | | | 4 | | 5 | ÖÇ5 | | | | | 5 | | | | | 5 | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|