Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ANT107 | Beden Eğitimi ve Sporun Temelleri | Zorunlu | 1 | 1 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Dersin amacı, öğrencilerin beden eğitimi ve spor bilimlerine geniş bir bakış açısı kazanmalarını sağlamak ve sporun multidisipliner alanlarını anlamalarını teşvik etmektir. Bununla birlikte öğrencilerin bu alandaki temel disiplinleri öğrenmeleri ve bu sayede gelecekte kariyerleri için uygun meslek seçimi yapabilmeleri hedeflenir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç Dr. Mevlüt GÖNEN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Beden Eğitimi ve Spor kavramlarını tanımlayabilme ve bu kavramlar arasındaki farkları açıklayabilme. | 2 | Beden Eğitimi ve Sporun önemini ve amaçlarını açıklayabilme. | 3 | Beden Eğitimi ve Sporun, felsefesini anlayabilme, beden eğitimi ve sporun sosyolojik ve psikolojik
temellerini kavrayabilme. | 4 | Beden eğitimi ve sporda yeni iş ve istihdam alanlarının farkında olabilme. | 5 | Beden eğitimi ve sporda hareket ve antrenman konularının önemini anlayabilme. | 6 | Beden eğitimi ve spor ile rekreasyon arasındaki ilişkiyi anlama |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Bu ders, öğrencilere beden eğitimi ve sporun geniş yelpazesini kapsayan temel bilgileri sunar. Bu kapsamda Beden eğitimi ve sporun tarihsel süreçteki yeri ve önemi, beden eğitimi ve sporun felsefi, psikolojik, sosyolojik, temelleri, beden eğitimi ve sporda yönetim ve organizasyon, rekreasyon, hareket ve antrenman gibi konular dersin içeriğini oluşturur. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Beden eğitimi ve sporda temel kavramlar. | | | 2 | Beden eğitimi ve sporun tarihsel gelişimi | | | 3 | Beden eğitimi ve Sporun eğitim temelleri | | | 4 | Beden eğitimi ve sporun bilimsel temelleri ve diğer alanlarla ilişkisi. | | | 5 | Beden eğitimi ve sporun felsefesi. | | | 6 | Beden eğitimi ve sporun psikoloji temelleri | | | 7 | Beden eğitimi ve sporun Sosyoloji temelleri | | | 8 | Ara sınav (Vize) | | | 9 | Beden Eğitimi ve Sporda Yönetim ve Organizasyon | | | 10 | Beden Eğitim ve Sporda Hareket ve Antrenman | | | 11 | Beden Eğitimi ve Sporun Rekreasyon Temelleri | | | 12 | Engelliler ve spor | | | 13 | Beslenme ve spor | | | 14 | Beden Eğitimi ve Sporda Meslek meslek alanları ve meslek seçimi | | | 15 | Genel Tekrar | | | 16 | Yarıyıl Sonu Sınavı (Final) | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Spor bilimlerine giriş; bağırgan yayınevi Ankara 2003. Beden eğitimi ve spor bilimlerine
giriş. Nobel yayın dağıtım 2003 Ders hocası tarafından hazırlanan sunum pdf ve notlar. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 5 | 70 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | ÖÇ4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ6 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|