Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | BYFM408 | Öğretmenlik Uygulaması | Zorunlu | 4 | 8 | 10 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğretmen adaylarına öğretmenliğin uygulamalı öğretimiÖğrenme Çıktıları ve YeterliliklerÖğretmen adaylarının öğretmenliği uygulamalı öğrenmesi |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Hayri AKYÜZ
Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Ali CEYHAN
Dr. Öğr. Üyesi Ramazan CEYLAN
Öğr. Gör. Onur ŞİPAL |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğretmenlik mesleğini tanıma | 2 | Mesleğinde yeterliliğini ölçme | 3 | Okuldaki işleyişi tanıma | 4 | Öğrencileri ve idari işleyişi tanıma | 5 | Ders verme kabiliyetini ölçme | 6 | Mesleğini pedegojik olarak yapma becerisi kazanma |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
YOK |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
YOK |
Dersin İçeriği |
Haftada bir tam gün ya da iki yarım gün (minimum 12 hafta) öğretmen adaylarının bizzat sınıf içinde öğretmenlik becerisi kazanmasına ve belirli bir dersi ya da dersleri planlı bir biçimde öğretmesi ve iki saat öğretmenlik uygulaması semineri (öğretmenlik uygulamasının değerlendirilmesi ve paylaşılması). |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Ders içerikleri ile ilgili teorik bilgiler | | | 2 | Ders içerikleri ile ilgili teorik bilgiler | | | 3 | İlköğretim okulları ve liselerde okul deneyimi uygulamaları | | | 4 | İlköğretim okulları ve liselerde okul deneyimi uygulamaları | | | 5 | İlköğretim okulları ve liselerde okul deneyimi uygulamaları | | | 6 | İlköğretim okulları ve liselerde okul deneyimi uygulamaları | | | 7 | İlköğretim okulları ve liselerde okul deneyimi uygulamaları | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Yapılan uygulamanın okuldaki öğretmen, öğretim elemanı tarafından değerlendirilmesi sonucu eksiklerini tespit edilmesi ve düzeltmelerin yapılması | | | 10 | İlköğretim okulları ve liselerde okul deneyimi uygulamaları | | | 11 | İlköğretim okulları ve liselerde okul deneyimi uygulamaları | | | 12 | İlköğretim okulları ve liselerde okul deneyimi uygulamaları | | | 13 | İlköğretim okulları ve liselerde okul deneyimi uygulamaları | | | 14 | İlköğretim okulları ve liselerde okul deneyimi uygulamaları | | | 15 | Düzeltmelerin yapılması ve tekrar uygulama yapılması | | | 16 | Yarıyıl sonu sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
• Güneş ve Diğerleri(2006) Okul Deneyimi Anı Yayıncılık Ankara
• Fakülte – Okul İşbirliği (1998), YÖK/Dünya Bankası Milli Eğitimi Geliştirme Projesi Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitimi. Ankara. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | YOK |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 25 | 3 | 75 |
Bireysel Çalışma | 25 | 3 | 75 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 25 | 3 | 75 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 3 | 3 |
Ev Ödevi | 25 | 3 | 75 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|