BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
ANT404B2Sporda Ölçme ve DeğerlendirmeZorunlu483
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Dersin amacı öğrencilerin sporda fizyolojik ve psikolojik performansları ölçme ve bu ölçümleri değerlendirme becerilerini kazandırmak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Emre BOZ
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenci ölçme ve değerlendirmenin temellerini ve spordaki önemini açıklayabilmeli.
2Öğrenci sporda kullanılan bir ölçme aracında bulunması istenilen nitelikleri açıklayabilmeli.
3Öğrenci test türlerini tanıyabilmeli ve amacına uygun test protokolünü seçebilmeli..
4Öğrenci ölçme aracı hazırlarken geçerlik ve güvenirlik çalışmaları yapabilmeli.
5Öğrenci ölçme sonuçları üzerinde istatistiksel işlemler yapabilmeli ve yorumlayabilmeli.
6Öğrenci elde edilen verileri değerlendirebilmeli.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Sporda ölçme ve değerlendirmenin önemi, ölçme ve değerlendirmeye ilişkin temel kavramlar, bir ölçme aracında bulunması istenilen nitelikler, sporda kullanılan ölçme araçları, değerlendirme türleri, test türleri, test geliştirme, değerlendirme ve not verme, test puanları üzerinde istatistiksel işlemler yapma.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Ders tanıtımı: Kapsamı, Gerekçesi, Önemi, Beklentileri oluşturma, işleyişi ve değerlendirme ölçütlerini açıklama. Ölçme ve değerlendirmeye genel bir bakış.
2Sporda ölçme ve değerlendirmenin yeri ve öneminin açıklanması.
3Temel Kavramlar: Değişken ve türleri, ölçek ve türleri.
4Ölçme ve türleri, değerlendirme ve türleri
5Bir ölçme aracında bulunması istenilen nitelikler: Güvenirlik
6Bir ölçme aracında bulunması istenilen nitelikler: Geçerlik ve kullanışlılık
7Sporda kullanılan ölçme araçlarının ve özelliklerinin açıklanması.
8Ara Sınav
9Sporda kullanılan ölçme araçları ve özellikleri: Sınıflama gerektiren testler ve çoktan seçmeli testler.
10Ödev, proje, portfolyo, performans, öz değerlendirme ve akran değerlendirme.
11Test türleri ve test geliştirme aşamaları.
12Temel fizyolojik performans ölçüm yöntemlerinin açıklanması.
13Temel psikolojik performans ölçüm yöntemlerinin açıklanması.
14Ölçme sonuçları üzerinde istatistiksel işlemler: Test istatistikleri.
15Ölçme sonuçları üzerinde istatistiksel işlemler: Test istatistikleri.
16Yarıyıl Sonu Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Özer, K. (2002). Fiziksel Uygunluk (2. Baskı). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. Kasap, H., Kemertaş, İ., & Nalbant, S. (2018). Eğitimde ve Spor Eğitiminde Ölçme ve Değerlendirme. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Bireysel Çalışma14342
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)88
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11
ÖÇ134233432323
ÖÇ234223442323
ÖÇ343324443423
ÖÇ434334442432
ÖÇ524223342342
ÖÇ633324542423
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek