|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ANT306B2 | Bilimsel Araştırma Teknikleri | Zorunlu | 3 | 6 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Kişinin yaşam alanını tanımak ve karşılaştığı sorunlara çözüm yolları bulmak için giriştiği sistematik bir çaba olan araştırma etkinliği, insan yaşamının ve yüksek öğretimin vazgeçilmez ayaklarından biridir. Bu derste öğrenciler, genel anlamda spor bilimlerinde ele alınan teorik bir girişin ardından, bilimsel bir metnin üretimi için, “nasıl konu seçilir?” sorusundan başlayarak, araştırma ve yazım için gerekli teknikler konusunda bilgilendirileceklerdir. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Bilimsel çalışma yapmanın metotlarını öğrenmek | 2 | Tez, makale, bildiri hazırlarken gerekli bilimsel alt yapı çalışmalarının nasıl yapılacağını öğrenmek | 3 | Antrenörlük yaparken gerekli bilgi ve becerileri yapılacak çalışmalarla ortaya çıkarabilmek | 4 | Bilimsel çalışmalarda çok değişik alanlardan yararlanarak sporcu seviyesini daha üst düzeylere çıkarabilme | 5 | Sporcuların yaptığı antrenmanları yeni yöntem ve metodlarla plan ve programlamasını yenileyebilme ve yetenekleri ortaya çıkarabilme. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Derste sağlık bilimlerinin kendine özgü yapısı anlatılarak bu alanda yapılacak bilimsel bir çalışma için gerekli olan verilerin toplanması, derlenmesi ve son olarak da verilerin yazıya dökülebilmesi gibi aşamalar anlatılarak bilimsel çalışma yapmanın alt yapısını oluşturan faaliyetler bütünü hakkında bilgi verilecektir. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Teorik Giriş; Sağlık Bilimlerin Konusu, Bilimselliği,
| | | 2 | Ana Kavram ve Terimleri, Terimler arası İlişkiler | | | 3 | Araştırma Nedir? (Sorunu Belirleme, Gözlem, Hipotez, Doğruluk, Nesnellik, Eleştiri, Genellik, Hoşgörü) | | | 4 | Araştırma Türleri | | | 5 | Veri Toplama Teknikleri | | | 6 | Araştırmanın Aşamaları: Konu Seçmek, Konuyu Sınırlandırmak, Hipotez Kurmak, Geçici Plan Hazırlamak, Kaynak Toplamak, Okuma ve Not Almak, Yazmak
| | | 7 | Seçilen konuyu plan doğrultusunda hazırlamak, çözüme ilişkin yöntem geliştirmek. | | | 8 | VİZE | | | 9 | Araştırma problemi hakkında bilgi toplama ve yöntem geliştirme | | | 10 | Kaynak Derleme, Kütüphane ve İnternetten Yararlanma
| | | 11 | Yazım Kuralları, konunun raporlaştırılması, metin Aktarmaları | | | 12 | Verileri çözümleme, bulguları yorumlama
| | | 13 | Tablolar ve Şekiller
| | | 14 | Verilerin İstatistiki açıdan değerlendirilmesi | | | 15 | Kaynaklar (Bibliyografya) Hazırlamak Bilimsel yazıların değerlendirilmesi, yazım kuralları | | | 16 | Final Sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 1-Suat CEBECİ, Bilimsel Araştırma ve Yazma Teknikleri, İstanbul, 2002.
2-Niyazi KARASAR Bilimsel Araştırma Yöntemi, Ankara 1995 7. Basım
3-Ahmet Hamdi İSLAMOĞLU Bilimsel Araştırma Yöntemleri İstanbul 2003
4-Robert A.DAY Bilimsel Makale Nasıl Yazılır,Nasıl Yayımlanır, Tübitak Mart 2003
5-Hüseyin BATUHAN Bilim Ve Şarlatanlık İstanbul 2001
6- Research Methods In Physical Activity Jerry R.THOMAS, Jack K. NELSON | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 3 | 42 | Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 5 | | | | | 4 | | | | | 4 | ÖÇ2 | | 4 | | | | | 4 | | | | | ÖÇ3 | | | 4 | | | | | 4 | | | | ÖÇ4 | | | | 4 | | | | | 4 | | | ÖÇ5 | | | | | 4 | | | | | 4 | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|