BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
ANT304B2Sporda Yetenek SeçimiZorunlu363
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
yetenekli sporcuların tanımlanması ve sporcuların genç yaşlardan itibaren yeteneklerine uygun spor dallarına yönlendirilmesidir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Yetenek tanımı ve yetenek hakkında genel bilgi sahibi olabilirler
2Sporsal yetenek kavramı, yetenek arama ve seçme kavramlarının tanımı, farklılıkları hakkında bilgi sahibi olabilirler
3Yetenek seçiminin amacı ve hedefleri hakında bilgi sahibidirler
4Yetenek seçimi sürecinin sporcu, antrenör açısından yararları hakkında bilgi sahibidirler
5Yetenek türleri ve özellikleri, Verim sınıflamaları ve düzeyleri, Yetenekli sporcunun özellikleri hakkında bilgi sahibidirler
6Yetenek seçim türleri ve uygulanış biçimleri
7Doğal ve bilimsel seçim metotlarının karşılaştırılması
8Yetenek seçiminde ölçüt kullanımı
9
10
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Yetenek kavramı, yetenekli sporcuların özellikleri, statik dinamik yetenek kavramlarının incelenmesi, branşlara göre yetenek belirleme testleri.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Yetenek tanımı ve genel bilgilendirme
2Sporsal yetenek kavramı, yetenek arama ve seçme kavramlarının tanımı, farklılıkları
3Yetenek seçiminin amacı ve hedefleri
4Yetenek seçimi sürecinin sporcu, antrenör açısından yararları
5Yetenek türleri ve özellikleri
6Verim sınıflamaları ve düzeyleri
7Yetenekli sporcunun özellikleri
8Yetenek seçim türleri ve uygulanış biçimleri
9Vize Sınavı
10Doğal ve bilimsel seçim metotlarının karşılaştırılması
11yetenek belirleme aşamaları ve örneklemeler
12Yeteneğin yönlendirilmesinde bazı ülkelerden örneklemeler
13Yetenek eğitiminde birey ve kurumlara düşen görevler
14Yetenek belirlemeye yönelik test uygulamaları
15Final
16
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Prof.Dr. Sedat Muratlı, Çocuk ve Spor
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14456
Bireysel Çalışma14456
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)116
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11
ÖÇ15          
ÖÇ2 5         
ÖÇ3  5        
ÖÇ4   5       
ÖÇ5    5      
ÖÇ6     5     
ÖÇ7      4    
ÖÇ8       5   
ÖÇ9        4  
ÖÇ10         54
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek