BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
ANT210B2Spor SosyolojisiZorunlu243
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, sporda sosyal kuramların, sosyal konuların ve sosyolojik yaklaşımların öneminin öğretilmesidir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Emre BOZ
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenci spor ve sosyoloji kavramlarına ilişkin temel kavramları açıklayabilmeli.
2Öğrenci sporun toplumdaki rolü ve sporda fırsat eşitliği konularını tartışabilmeli.
3Öğrenci sporda toplumsal cinsiyet ve toplumsal sınıf konularını tartışabilmeli.
4Öğrenci sosyal kuramlar çerçevesinde sporun doğasını yorumlayabilmeli.
5Öğrenci spor temelli ulusal ve uluslararası politikaları bilmeli ve açıklayabilmeli.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Spor bilimlerine ve sosyolojiye giriş, sporun toplumdaki rolü, sosyal kuramlar ve spor, sporda fırsat eşitliği, sporda toplumsal cinsiyet ve toplumsal sınıf, sporda çocuk koruma politikaları, uluslararası beden eğitimi ve spor politikaları, sağlık ve spor politikalarının önemi.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin tanıtımı ve derse ilişkin haftalık planlamaların aktarımı.
2Spor ve sosyoloji kavramlarının tanımlanması ve açıklanması.
3Spor sosyolojisinin temellerinin tanımlanması.
4Sportif olayı teşvik eden sosyolojik faktörlerin açıklanması.
5Spor temelli sosyolojik kuramların açıklanması.
6Explaining sports-based sociological theories-2.
7Spor temelli sosyolojik kuramların açıklanması-3.
8Ara Sınav
9Spor ve sosyalleşme ilişkinin açıklanması.
10Toplumda sosyalleşme ajanlarının tanımlanması ve sporda sosyalleşmenin aşamalarının açıklanması.
11Spor ve sosyal sürdürülebilirlik ilişkisinin açıklanması.
12Sporda fırsat eşitliğinin tanımlanması ve açıklanması.
13Sporda toplumsal cinsiyet ve toplumsal sınıfın tanımlanması ve açıklanması.
14Sporda çocuk koruma politikalarının açıklanması.
15Uluslararası beden eğitimi ve spor politikalarının tanımlanması ve açıklanması.
16Yarıyıl Sonu Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
John Evans, Brian Davies & Jan Wright (2004). Body Knowledge and Control. Routledge. John Evans (19989. Physical Education, Sport and Schooling. Routledge. Birleşmiş Milletler Beden Eğitimi, Fiziksel Aktivite ve Spor Şartı, Birleşmiş Milletler MINEPS Bildirgeleri
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım15345
Bireysel Çalışma14342
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11
ÖÇ122243223222
ÖÇ232252113212
ÖÇ332242213212
ÖÇ433242112212
ÖÇ533342112222
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek