|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ANT209B2 | Sporda Öğretim Yöntemleri | Zorunlu | 2 | 3 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Sporda öğretim yöntemleri, öğrenme öğretme süreçleri, özel öğretim yöntemlerinin konu alanı öğretimine uygulanması | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Öğr. Gör. Onur ŞİPAL | Öğrenme Çıktıları | 1 | Öğretimle ilgili temel kavramların anlam bilgisi 2 | 2 | Öğretimde planlı çalışmanın önemini kavrayabilme 3 | 3 | Öğrenme ve öğretme ilkelerini hatırlayabilme 4 | 4 | Belli başlı öğretim yöntem ve tekniklerini hatırlayabilme 5 | 5 | Okulöncesi eğitim programlarının geliştirilmesinde öğretmenin rolünü açıklayabilme 6 | 6 | Türkiye’de uygulanmakta olan ortaöğretim eğitim program tasarılarının yapısını tanıyabilme |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Sporda Öğretim yöntemlerini etkili kullanabilme ve uygulama | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Temel Kavramlar: Öğrenme, Öğretme, İlke, Yöntem
| | | 2 | Temel Kavramlar: Eğitim Programı, Program Geliştirme; Eğitim Programının Öğeleri, Program Geliştirmenin Aşamaları | | | 3 | Öğrenme ve Öğretim İlkeleri, Öğretimde Planlı Çalışmanın Önemi ve Yararları | | | 4 | Öğretim Yöntemleri: Anlatma, Tartışma, Örnek Olay
| | | 5 | Öğretim Yöntemleri: Problem Çözme, Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma | | | 6 | Beden eğitimi sporda özel öğretim yöntemleri: (komut yöntemi, alıştırma yöntemi, eşli çalışma yöntemi, kendini değerlendirme yöntemi, katılım yöntemi, yönlendirilmiş buluş yöntemi, problem çözme yöntemi). | | | 7 | Beden eğitimi sporda özel öğretim yöntemleri: (komut yöntemi, alıştırma yöntemi, eşli çalışma yöntemi, kendini değerlendirme yöntemi, katılım yöntemi, yönlendirilmiş buluş yöntemi, problem çözme yöntemi). | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Beden eğitimi sporda özel öğretim yöntemleri: (komut yöntemi, alıştırma yöntemi, eşli çalışma yöntemi, kendini değerlendirme yöntemi, katılım yöntemi, yönlendirilmiş buluş yöntemi, problem çözme yöntemi). | | | 10 | Beden eğitimi sporda özel öğretim yöntemleri: (komut yöntemi, alıştırma yöntemi, eşli çalışma yöntemi, kendini değerlendirme yöntemi, katılım yöntemi, yönlendirilmiş buluş yöntemi, problem çözme yöntemi). | | | 11 | Beden eğitimi sporda özel öğretim yöntemleri: (komut yöntemi, alıştırma yöntemi, eşli çalışma yöntemi, kendini değerlendirme yöntemi, katılım yöntemi, yönlendirilmiş buluş yöntemi, problem çözme yöntemi). | | | 12 | Beden eğitimi sporda özel öğretim yöntemleri: (komut yöntemi, alıştırma yöntemi, eşli çalışma yöntemi, kendini değerlendirme yöntemi, katılım yöntemi, yönlendirilmiş buluş yöntemi, problem çözme yöntemi). | | | 13 | Beden eğitimi sporda özel öğretim yöntemleri: (komut yöntemi, alıştırma yöntemi, eşli çalışma yöntemi, kendini değerlendirme yöntemi, katılım yöntemi, yönlendirilmiş buluş yöntemi, problem çözme yöntemi). | | | 14 | Beden eğitimi sporda özel öğretim yöntemleri: (komut yöntemi, alıştırma yöntemi, eşli çalışma yöntemi, kendini değerlendirme yöntemi, katılım yöntemi, yönlendirilmiş buluş yöntemi, problem çözme yöntemi). | | | 15 | Genel Tekrar | | | 16 | Yarıyıl Sonu Sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Çöndü, A. (2004). Beden eğitimi ve sporda özel öğretim yöntemleri. Nobel yayın dağıtım, Ankara. Muska
Mosston, Sara Asworth, Beden Eğitimi Öğretimi, (Çeviri Eda Tüzemen), Bağırgan Yayımevi , Düzenlenmiş 3. baskı , 2004. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Bireysel Çalışma | 12 | 2 | 24 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 15 | 2 | 30 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 15 | 2 | 30 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|