BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
ANT209B2Sporda Öğretim YöntemleriZorunlu233
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Sporda öğretim yöntemleri, öğrenme öğretme süreçleri, özel öğretim yöntemlerinin konu alanı öğretimine uygulanması
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Onur ŞİPAL
Öğrenme Çıktıları
1Öğretimle ilgili temel kavramların anlam bilgisi 2
2Öğretimde planlı çalışmanın önemini kavrayabilme 3
3Öğrenme ve öğretme ilkelerini hatırlayabilme 4
4Belli başlı öğretim yöntem ve tekniklerini hatırlayabilme 5
5Okulöncesi eğitim programlarının geliştirilmesinde öğretmenin rolünü açıklayabilme 6
6Türkiye’de uygulanmakta olan ortaöğretim eğitim program tasarılarının yapısını tanıyabilme
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Sporda Öğretim yöntemlerini etkili kullanabilme ve uygulama
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Temel Kavramlar: Öğrenme, Öğretme, İlke, Yöntem
2Temel Kavramlar: Eğitim Programı, Program Geliştirme; Eğitim Programının Öğeleri, Program Geliştirmenin Aşamaları
3Öğrenme ve Öğretim İlkeleri, Öğretimde Planlı Çalışmanın Önemi ve Yararları
4Öğretim Yöntemleri: Anlatma, Tartışma, Örnek Olay
5Öğretim Yöntemleri: Problem Çözme, Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma
6Beden eğitimi sporda özel öğretim yöntemleri: (komut yöntemi, alıştırma yöntemi, eşli çalışma yöntemi, kendini değerlendirme yöntemi, katılım yöntemi, yönlendirilmiş buluş yöntemi, problem çözme yöntemi).
7Beden eğitimi sporda özel öğretim yöntemleri: (komut yöntemi, alıştırma yöntemi, eşli çalışma yöntemi, kendini değerlendirme yöntemi, katılım yöntemi, yönlendirilmiş buluş yöntemi, problem çözme yöntemi).
8Ara sınav
9Beden eğitimi sporda özel öğretim yöntemleri: (komut yöntemi, alıştırma yöntemi, eşli çalışma yöntemi, kendini değerlendirme yöntemi, katılım yöntemi, yönlendirilmiş buluş yöntemi, problem çözme yöntemi).
10Beden eğitimi sporda özel öğretim yöntemleri: (komut yöntemi, alıştırma yöntemi, eşli çalışma yöntemi, kendini değerlendirme yöntemi, katılım yöntemi, yönlendirilmiş buluş yöntemi, problem çözme yöntemi).
11Beden eğitimi sporda özel öğretim yöntemleri: (komut yöntemi, alıştırma yöntemi, eşli çalışma yöntemi, kendini değerlendirme yöntemi, katılım yöntemi, yönlendirilmiş buluş yöntemi, problem çözme yöntemi).
12Beden eğitimi sporda özel öğretim yöntemleri: (komut yöntemi, alıştırma yöntemi, eşli çalışma yöntemi, kendini değerlendirme yöntemi, katılım yöntemi, yönlendirilmiş buluş yöntemi, problem çözme yöntemi).
13Beden eğitimi sporda özel öğretim yöntemleri: (komut yöntemi, alıştırma yöntemi, eşli çalışma yöntemi, kendini değerlendirme yöntemi, katılım yöntemi, yönlendirilmiş buluş yöntemi, problem çözme yöntemi).
14Beden eğitimi sporda özel öğretim yöntemleri: (komut yöntemi, alıştırma yöntemi, eşli çalışma yöntemi, kendini değerlendirme yöntemi, katılım yöntemi, yönlendirilmiş buluş yöntemi, problem çözme yöntemi).
15Genel Tekrar
16Yarıyıl Sonu Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Çöndü, A. (2004). Beden eğitimi ve sporda özel öğretim yöntemleri. Nobel yayın dağıtım, Ankara. Muska Mosston, Sara Asworth, Beden Eğitimi Öğretimi, (Çeviri Eda Tüzemen), Bağırgan Yayımevi , Düzenlenmiş 3. baskı , 2004.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Bireysel Çalışma12224
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma15230
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma15230
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)86
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11
ÖÇ1           
ÖÇ2           
ÖÇ3           
ÖÇ4           
ÖÇ5           
ÖÇ6           
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek