BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
ANT116B2Antrenörlük Etiği ve Sporda Çocuk KorumaZorunlu124
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Etik ve meslek etiğinin temelleri ve önemini anlamak. Meslek ideallerinin korunmasında, mesleki ilişkilerde ve çalışma koşullarında standartların yükseltilmesinde meslek etiğinin yeri ve önemini anlamak. Meslek yaşantısında etik ilkelerin benimsenmelerini sağlamak
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd.Doç.Dr. Öztürk AĞIRBAŞ
Öğrenme Çıktıları
1Antrenörlük, felsefesi ve etiği kavramlarını açıklayabilme.
2Devamlı değişen ve gelişen antrenörlük mesleğine günümüz şartlarında uyum sağlayabilme.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Ders, pastoral destek, koruma ve cinsiyet için politika, planlama ve dağıtım sorumluluğu olan okul ve kolejlerde olanlar için tasarlanmıştır. ilişkiler eğitimi ve bakış açılarla ele alınmıştır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Antrenörlük kavramı.
2Etik kavramının temelleri
3Etik kavramının temelleri
4Sporda örnek etik olaylar
5 Antrenörün yarışmaya/karşılaşmaya hazırlanma yöntemleri
6Sporda etik dışı davranışlar
7Sporda örnek etik olaylar
8Çocuk koruma programı kapsamında kötüye kullanımın doğasını anlamak ve farklı türdeki kötüye kullanım belirtilerini tanıtılması
9Antrenörlük Eğitimi
10Antrenörlük Eğitimi
11Suistimal edilmiş çocukların ve gençlerin ihtiyaçlarını değerlendirmek ve karşılamak için bir çerçeve geliştirmek
12Antrenörlük Eğitimi GSGM bünyesinde eğitim
13Çocuk koruma programı mevcut mevzuata ve rehberliğe istinaden mevcut politika ve uygulamaları gözden geçirilmesi ve değerlendirilmesi
14 Çeşitli ülkelerin antrenör etik ilkeleri
15 Final
16
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Oğuz Özbek., Beden eğitimi öğretmeni meslek etiği., spor yayınevi,2008 Ankara
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav155
Final Sınavı10550
Derse Katılım205100
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)155
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11
ÖÇ15          
ÖÇ25          
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek