Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ANT116B2 | Antrenörlük Etiği ve Sporda Çocuk Koruma | Zorunlu | 1 | 2 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Etik ve meslek etiğinin temelleri ve önemini anlamak. Meslek ideallerinin korunmasında, mesleki
ilişkilerde ve çalışma koşullarında standartların yükseltilmesinde meslek etiğinin yeri ve önemini anlamak.
Meslek yaşantısında etik ilkelerin benimsenmelerini sağlamak |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd.Doç.Dr. Öztürk AĞIRBAŞ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Antrenörlük, felsefesi ve etiği kavramlarını açıklayabilme. | 2 | Devamlı değişen ve gelişen antrenörlük mesleğine günümüz şartlarında uyum sağlayabilme. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Ders, pastoral destek, koruma ve cinsiyet için politika, planlama ve dağıtım sorumluluğu olan okul ve
kolejlerde olanlar için tasarlanmıştır. ilişkiler eğitimi ve bakış açılarla ele alınmıştır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Antrenörlük kavramı. | | | 2 | Etik kavramının temelleri | | | 3 | Etik kavramının temelleri | | | 4 | Sporda örnek etik olaylar | | | 5 | Antrenörün yarışmaya/karşılaşmaya hazırlanma yöntemleri | | | 6 | Sporda etik dışı davranışlar | | | 7 | Sporda örnek etik olaylar | | | 8 | Çocuk koruma programı kapsamında kötüye kullanımın doğasını anlamak ve farklı türdeki kötüye
kullanım belirtilerini tanıtılması | | | 9 | Antrenörlük Eğitimi | | | 10 | Antrenörlük Eğitimi | | | 11 | Suistimal edilmiş çocukların ve gençlerin ihtiyaçlarını değerlendirmek ve karşılamak için bir
çerçeve geliştirmek | | | 12 | Antrenörlük Eğitimi GSGM bünyesinde eğitim | | | 13 | Çocuk koruma programı mevcut mevzuata ve rehberliğe istinaden mevcut politika ve uygulamaları
gözden geçirilmesi ve değerlendirilmesi | | | 14 | Çeşitli ülkelerin antrenör etik ilkeleri | | | 15 | Final | | | 16 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Oğuz Özbek., Beden eğitimi öğretmeni meslek etiği., spor yayınevi,2008 Ankara |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı | 10 | 5 | 50 |
Derse Katılım | 20 | 5 | 100 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|