BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
ANT112B2Temel CimnastikZorunlu125
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilerin; Genel Cimnastik ile ilgili genel kuramsal bilgilerin aktarımını, temel beceri ve tekniklerin tanıtımını ve öğretimini öğrenmelerini sağlamak. Cimnastik branşı ile ilgili temel becerileri kullanabilmelerini sağlamak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. İzzet Uçan, Öğr. Gör. Hüsniye Bülbül
Öğrenme Çıktıları
1Genel Cimnastik ile ilgili kuramsal bilgileri açıklayabilme
2Temel beceri ve tekniklerin tanıtımı ve öğretimini gösterebilme.
3Cimnastik branşı ile ilgili temel becerileri uygulayabilme.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Genel cimnastiğin kuramsal bilgileri ile temel beceri ve teknikler arasında ilişki kurarak genel cimnastiği öğreneceklerdir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin tanıtımı: Kapsamı, gerekçesi,önemi ve gerekleri Tanışma
2Sportif ısınma ve çeşitleri. Cimnastikte ısınma
3Düzen alıştırmaları ve duruşlar. Cimnastikte temel duruşlar.
4Sporda Ritm ve hareket ilişkisi. Ritm alıştırmaları.
5Cimnastikte grup çalışmalarıEşli Hareketler
6Cimnastikte atlama ipinin esneklik, koordinasyon, dayanıklılık vb. çalışmalarında uygulanışı. Atlama ipi ile hareketler
7Cimnastik sopasının motorik özelliklerin gelişimindeki yeri. Cimnastik sopası ile hareketler
8Ara sınav
9Cimnastik sırasının motorik özelliklerin gelişimindeki yeri. Cimnastik sırasında hareketler.
10Yer minderinde yuvarlanmalı hareketlerin öğretimi . Yerde öne/ geri taklalar
11Mini trambolin aletinde çalışma esasları Mini trambolinde hareketler.
12Aletle cimnastik çalışmalarınında temel noktalar. Aletle cimnastik çalışmaları.
13Senkronize cimnastik çalışmalarınında temel noktalar. Aletsiz cimnastik çalışmaları
14Seri hazırlamanın kriterleri Final sınavına yönelik seri çalışmaları
15Dönem sonu sınavı
16
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
•Şengül, E. Serbest Cimnastik, Sporsal Uygulama Dizisi 5, 2. baskı, 1996, Ankara. •Sevim Y- Şengül E. Sağlık topu ile güç geliştirme GSGM Spor eğitimi dairesi başkanlığı.1989 Ankara. •Bohumil K/Zdenek T/ Rudolf V . Gymnastıque 1200 exercices 1991 Paris. •Eric B/ Jean V. Exercises de Gymnastıque 1993 Paris
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav166
Final Sınavı11010
Derse Katılım14228
Bireysel Çalışma14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma10330
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma10330
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)146
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11
ÖÇ15  5  5   5
ÖÇ2 4  5  4 5 
ÖÇ3  5  5  4  
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek