BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
ANT406BSporda Fizyolojik Performansın Ölçümü ve DeğerlendirilmesiZorunlu484
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Dersin amacı, sporda fizyolojik performansın ölçümü ve bu ölçüm yöntemlerinin uygulanmasına yönelik bilgi ve beceri kazandırılmasıdır. Bu kazanımlara ek olarak ölçülen fizyolojik performansın değerlendirilmesine ilişkin metotların öğrenimini sağlamak da bu dersin amaçları arasında yer almaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Emre BOZ
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenci fizyolojik performans çıktılarını açıklayabilme.
2Öğrenci fizyolojik performansın ölçümüne ilişkin yöntemleri tanımlayabilmeli.
3Öğrenci hangi amacı yönelik ölçüm yöntemini kullanması gerektiğini tespit edebilmeli ve uygulayabilmeli.
4Öğrenci fizyolojik performans ölçümünü gerçekleştirdiği test bataryalarının normlarını bilmeli ve yorumlayabilmeli.
5Öğrenci fizyolojik performans ölçümünü tamamlamasının üzerine değerlendirebilmeli.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Fizyolojik performans parametreleri, fizyolojik performans türleri, fizyolojik performans ölçüm yöntemleri, fizyolojik performans ölçüm yöntemlerine ilişkin normlar, ölçüm yöntemlerine ilişkin değerlendirme.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin tanıtımı ve haftalık ders planlamalarına ilişkin bilgilendirme. Performans testleri ve ölçme kavramları, tanımlar, ölçme ve değerlendirmenin amaçları, insan performansının unsurlarının tanımlanması.
2Temel performans testlerinin ve çeşitlerinin tanımlanması.
3Performansı belirleme amacıyla kullanılan laboratuvar testlerinin ve saha testlerinin tanımlanması.
4Kardiyovasküler testlerin tanımlanması ve ilgili testlerin değerlendirilme yöntemleri.
5Dayanıklılık testlerinin tanımlanması ve ilgili testlerin değerlendirilme yöntemleri.
6Çeviklik testlerinin tanımlanması ve ilgili testlerin değerlendirilme yöntemleri.
7Kuvvet testlerinin tanımlanması ve ilgili testlerin değerlendirilme yöntemleri.
8Ara Sınav
9Esneklik testlerinin tanımlanması ve ilgili testlerin değerlendirilme yöntemleri.
10Reaksiyon testlerinin tanımlanması ve ilgili testlerin değerlendirilme yöntemleri.
11Hız ve güç testlerinin tanımlanması ve ilgili testlerin değerlendirilme yöntemleri.
12Denge testlerinin tanımlanması ve ilgili testlerin değerlendirilme yöntemleri.
13Sürat testlerinin tanımlanması ve ilgili testlerin değerlendirilme yöntemleri.
14Vücut kompozisyonu belirleme değerlendirmeye yönelik testlerin tanımlanması ve ilgili testlerin değerlendirilme yöntemleri.
15Genel tekrar.
16Yarıyıl Sonu Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Martin, L. (2019). Sporda Performans Ölçümü ve Anatilik (Ed. Çalışkan, G., & Yapıcı, A. K.). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. Günay, M., Tamer, K., Cicioğlu, İ., & Şıktar, E. (2018). Spor Fizyolojisi ve Performans Ölçüm Testleri. Ankara: Gazikitabevi.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14456
Bireysel Çalışma14456
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)116
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11
ÖÇ133223542234
ÖÇ244224542343
ÖÇ354224532243
ÖÇ454224532233
ÖÇ554225543333
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek