Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ANT406B | Sporda Fizyolojik Performansın Ölçümü ve Değerlendirilmesi | Zorunlu | 4 | 8 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Dersin amacı, sporda fizyolojik performansın ölçümü ve bu ölçüm yöntemlerinin uygulanmasına yönelik bilgi ve beceri kazandırılmasıdır. Bu kazanımlara ek olarak ölçülen fizyolojik performansın değerlendirilmesine ilişkin metotların öğrenimini sağlamak da bu dersin amaçları arasında yer almaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Emre BOZ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenci fizyolojik performans çıktılarını açıklayabilme. | 2 | Öğrenci fizyolojik performansın ölçümüne ilişkin yöntemleri tanımlayabilmeli. | 3 | Öğrenci hangi amacı yönelik ölçüm yöntemini kullanması gerektiğini tespit edebilmeli ve uygulayabilmeli. | 4 | Öğrenci fizyolojik performans ölçümünü gerçekleştirdiği test bataryalarının normlarını bilmeli ve yorumlayabilmeli. | 5 | Öğrenci fizyolojik performans ölçümünü tamamlamasının üzerine değerlendirebilmeli. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Fizyolojik performans parametreleri, fizyolojik performans türleri, fizyolojik performans ölçüm yöntemleri, fizyolojik performans ölçüm yöntemlerine ilişkin normlar, ölçüm yöntemlerine ilişkin değerlendirme. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dersin tanıtımı ve haftalık ders planlamalarına ilişkin bilgilendirme. Performans testleri ve ölçme kavramları, tanımlar, ölçme ve değerlendirmenin amaçları, insan performansının unsurlarının tanımlanması. | | | 2 | Temel performans testlerinin ve çeşitlerinin tanımlanması. | | | 3 | Performansı belirleme amacıyla kullanılan laboratuvar testlerinin ve saha testlerinin tanımlanması. | | | 4 | Kardiyovasküler testlerin tanımlanması ve ilgili testlerin değerlendirilme yöntemleri. | | | 5 | Dayanıklılık testlerinin tanımlanması ve ilgili testlerin değerlendirilme yöntemleri. | | | 6 | Çeviklik testlerinin tanımlanması ve ilgili testlerin değerlendirilme yöntemleri. | | | 7 | Kuvvet testlerinin tanımlanması ve ilgili testlerin değerlendirilme yöntemleri. | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Esneklik testlerinin tanımlanması ve ilgili testlerin değerlendirilme yöntemleri. | | | 10 | Reaksiyon testlerinin tanımlanması ve ilgili testlerin değerlendirilme yöntemleri. | | | 11 | Hız ve güç testlerinin tanımlanması ve ilgili testlerin değerlendirilme yöntemleri. | | | 12 | Denge testlerinin tanımlanması ve ilgili testlerin değerlendirilme yöntemleri. | | | 13 | Sürat testlerinin tanımlanması ve ilgili testlerin değerlendirilme yöntemleri. | | | 14 | Vücut kompozisyonu belirleme değerlendirmeye yönelik testlerin tanımlanması ve ilgili testlerin değerlendirilme yöntemleri. | | | 15 | Genel tekrar. | | | 16 | Yarıyıl Sonu Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Martin, L. (2019). Sporda Performans Ölçümü ve Anatilik (Ed. Çalışkan, G., & Yapıcı, A. K.). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
Günay, M., Tamer, K., Cicioğlu, İ., & Şıktar, E. (2018). Spor Fizyolojisi ve Performans Ölçüm Testleri. Ankara: Gazikitabevi. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 4 | 56 |
Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 5 | 4 | 2 | 2 | 3 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 2 | 2 | 4 | 5 | 4 | 2 | 3 | 4 | 3 | ÖÇ3 | 5 | 4 | 2 | 2 | 4 | 5 | 3 | 2 | 2 | 4 | 3 | ÖÇ4 | 5 | 4 | 2 | 2 | 4 | 5 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | ÖÇ5 | 5 | 4 | 2 | 2 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|