Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ANT309B | Psikomotor Gelişim | Zorunlu | 3 | 5 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı öğrencilere; bireyin doğum öncesi dönemden başlayarak yaşam boyu süren, harekete ilişkin davranışlarında oluşan değişimleri inceleyen psikomotor gelişimi ve temel ilkelerini öğretme, gelişim modellerini inceleme ve kuramcıları tanıtma, gelişim dönemlerini öğrenerek antrenörlük /öğretmenlik yaptıkları zaman bireylere hangi aşamada nasıl bir öğretme stratejisi uygulayabileceğini göstermektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Genel gelişim ilkelerini kavrayabilme; | 2 | Çocuk gelişim modellerini öğrenebilme ve ayırt edebilme ; | 3 | Gelişim kuramcılarını tanıma ve kuramlarını kavrayabilme, | 4 | Motor gelişimin ilkelerini ve bunları etkileyen faktörleri tanıyabilme; | 5 | Hareket dönemlerini ve bu dönemlere uygun davranışları kavrayabilme; | 6 | Çocukların fiziksel uygunluk durumlarını ve algısal motor yeteneklerinin farkına varabilme; | 7 | Psikomotor öğrenmenin nasıl gerçekleştiğini kavrayabilme. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Gelişimle ilgili temel kavramlar, çocuk gelişim modelleri, kuramlar, motor gelişimin ilkeleri ve motor gelişimi etkileyen faktörler, gelişim dönemleri, çocuklarda fiziksel uygunluk ve psikomotor öğrenme. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Gelişimle ilgili temel kavramlar
| | | 2 | Çocuk gelişim modelleri | | | 3 | Freud’ un psikalanatik ve psikoseksüel kuramları- Erikson’ un psikososyal kuramı | | | 4 | Piaget’ nin bilişsel gelişim kuramı | | | 5 | Arnold havinghurst un kuramları | | | 6 | Motor gelişimin ilkeleri ve motor gelişimi etkileyen faktörler | | | 7 | Yaşlara göre büyüme ve gelişimle ilgili önemli etmenler | | | 8 | ARA SINAV | | | 9 | Motor gelişim dönemleri -Refleksif hareketler dönemi
| | | 10 | İlkel hareketler dönemi,Motor gelişim testleri ve Bebeklik döneminde gelişim | | | 11 | Temel hareketler dönemi | | | 12 | Sporla ilişkili hareketler dönemi | | | 13 | Çocuklarda fiziksel uygunluk ve Çocukların algısal motor yetenekleri | | | 14 | Hareket eğitiminin benlik üzerine etkileri | | | 15 | FİNAL SINAVI | | | 16 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Özer,K.& Özer, D.; Çocuklarda Psikomotor Gelişim, Nobel,1998 |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 5 | 70 |
Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | 4 | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | 5 | | | | | | | | 5 | ÖÇ4 | | | | 5 | 5 | | | | | 5 | | ÖÇ5 | | | | | | 5 | | | 5 | | | ÖÇ6 | | | | | | | 5 | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | | 5 | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|