BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
ANT305BHentbolZorunlu355
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin sonunda öğrenciler; hentbol branşına ilişkin oyun kural ve yönetmelik bilgisine sahip olacak, temel teknik ve taktik kavramların uygun kullanımı hakkında gözlemsel ve uygulama becerisini edinmiş olacaklardır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Salon hentbolu oyun kural bilgisini müsabaka formatında uygulayabilme
2Hentbol için Türkiye Hentbol Federasyonu’nca belirlenen yönetmelikler çerçevesinde transfer, lisans tescil işlemlerini yapabilme
3Temel teknik becerilerini uygulayabilme
4Grup taktiği davranışlarını bilme ve uygulama yapabilme
5Takım taktiği ve yönetimi bilgisini uygulayabilme
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Oyun kuralları Oyun sahası Bireysel hücum davranışları Bireysel Savunma davranışları Grup Hücumu – Savunması Takım Hücumu – Savunması
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Hentbol'ün Tanımı- Tarihçesi- Kısa Oyun ve Saha Bilgileri
2Pas atma-tutma
3Pas Çeşitleri. Temel pas-Sıçrayarak pas
4Pas Çeşitleri. Bilek pası-alttan pas- ense pası- özel paslar
5Kale Atışları. Temel Atışlar Sıçrayarak Atışlar
6Top Sürme ve Tip
7Aldatmalar. Topsuz aldatmalar-Top ile aldatmalar
8ARA SINAV
9Bireysel Savunma- Kaleci
10Gurup Hücumu
11Gurup Savunması
12Takım Hücumu
13Takım Savunması
14Sicil-Lisans-Transfer Yönetmelikleri
15Sicil-Lisans-Transfer Yönetmelikleri
16final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. THF Oyun kuralları ve Sicil – Lisans Yönetmeliği 2. Sevim, Y.; Hentbol Teknik-Taktik, Nobel Yayınevi, Ankara, 2002 3. Taşkıran,Y.,Demirdizen,A.,Çetin,E.,Hentbolde Temel Eğitim,Yayıncı Yayınları,Kocaeli,2002 4. Taşkıran,Y.,Hentbolda Performans, Bağırgan Yayımevi,Ankara,1997 5. Buamberger,J, Hentbol Oynayarak Öğrenme Daha İyi Oynama, Bağırgan Yayınevi,Ankara,1998 6. Urartu,Ü.,Hentbol Teknik-Taktik-Kondisyon,İnkılap Yayınevi,İstanbul,1984 7. Ertem,N.,Hentbol,Kardelen Ofset,Ankara,1997 8. Çeliksoy, M.A, Hentbol Teori Ve Pratiği, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları,1996 9. Dorak, F. Hentbolde Bireysel Hücum Ve Savunma. İzmir: bilim ofset 1994 10. Bağırgan, T. Hentbolde Antrenman, Ankara: Set Ofset,1990
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14570
Bireysel Çalışma14570
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)144
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11
ÖÇ14    5     
ÖÇ2 4    5    
ÖÇ3  5    4   
ÖÇ4   4    4 5
ÖÇ5    5    5 
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek