BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
ANT204BAtletizm IIZorunlu245
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilerin, atletizm düz Sürat koşuları, Bayrak Koşuları ve Engelli koşuların teknik kriterleri, oyunsal formda alıştırmaları, teknik öğrenim alıştırmaları, teknik geliştirici ve pekiştirici alıştırmaları yarışma kuralları ve organizasyonu konularında bilgilenmelerini sağlamaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1 Düz Sürat koşuları, Bayrak koşuları ve Engelli Koşuların genel yapısını kavrayabilme
2Öğretim araç-gereçleri tanımlayabilme,
3Düz Sürat koşuları, Bayrak koşuları ve Engelli Koşularında yeteneği olan çocukların izlenmesi, belirlenmesi ve yönlendirilmesi konusunda bilgi edinebilme.
4Düz Sürat koşuları, Bayrak koşuları, Engelli Koşuların öğrenim alıştırmalarını, teknik geliştirici ve pekiştirici alıştırmalarını beceri haline getirebilme,
5Düz Sürat koşuları, Bayrak koşuları ve Engelli Koşuların temel yarışma kurallarını kavrayabilme,
6Düz Sürat koşuları, Bayrak koşuları ve Engelli Koşuların Yarışma Organizasyonları konularında bilgi edinebilme.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Atletizmin Düz Sürat koşuları, Bayrak koşuları ve Engelli Koşularında teknik kriterleri, oyunsal formda alıştırmaları, teknik öğrenim alıştırmaları ve temel teknik geliştirici ve pekiştirici alıştırmaları, yetenekli çocukların izlenmesi, belirlenmesi ve yönlendirilmesinde temel ilkeler, yarışma kuralları ve organizasyonu.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Alçak çıkış ve düz sürat koşuların teknik kriterleri, Yarışma kuralları ve organizasyonu Alçak çıkış ve sürat koşuların oyunsal formda öğretim alıştırmaları
2Alçak çıkış ve düz sürat koşuların oyunsal formda alıştırmaları, teknik öğrenim alıştırmaları ve öğretim araç-gereçleri Reaksiyon alıştırmaları, Takozsuz ve takozlu çıkış Virajda ve düzde çıkışlar
3Alçak çıkış ve düz sürat koşuların temel teknik geliştirici ve pekiştirici alıştırmaları ve dikkat edilecek noktalar Alçak çıkış ve düz sürat koşuların temel teknik geliştirici ve pekiştirici alıştırma uygulamaları
4Sprint Engelli Koşuların teknik kriterleri, Yarışma kuralları ve organizasyonu Engelli koşuların oyunsal formda alıştırmaları
5Engelli koşuların teknik öğrenim alıştırmaları ve öğretim araç-gereçleri Engel Cimnastiği ve teknik öğrenim alıştırmaları
6100-110m Engelli koşuların temel teknik geliştirici ve pekiştirici alıştırmaları ve dikkat edilecek noktalar Engelli koşuların temel teknik geliştirici ve pekiştirici alıştırmaları
7400m Engelli koşunun teknik geliştirici ve pekiştirici alıştırmaları ve dikkat edilecek noktalar Ayaktan ve takozlu çıkışla ritim koşunu geliştirici çalışmalar
8Ara Sınav
94x100 Bayrak koşusunun teknik kriterleri, Yarışma kuralları ve organizasyonu 4x100 Bayrak koşusunun oyunsal formda alıştırmaları
104x100 Bayrak koşusunun teknik öğrenim alıştırmaları ve öğretimde kullanılan araç-gereçler 4x100 Bayrak koşusunun teknik öğrenim alıştırmaları
114x100 Bayrak koşusunun teknik geliştirici ve pekiştirici alıştırmaları ve dikkat edilecek noktalar 4x100 Bayrak koşusunun temel teknik geliştirici ve pekiştirici alıştırmaları
124x400 Bayrak koşusunun teknik kriterleri, Yarışma kuralları ve organizasyonu 4x400 Bayrak koşusunun oyunsal formda alıştırmaları
134x400 Bayrak teknik öğrenim alıştırmaları ve öğretimde kullanılan araç-gereçler 4x400 Bayrak koşusunun teknik öğrenim alıştırmaları
144x400 Bayrak koşusunun temel teknik geliştirici ve pekiştirici alıştırmaları ve dikkat edilecek noktalar 4x400 Bayrak koşusunun temel teknik geliştirici ve pekiştirici alıştırmaları
15Final sınavı
16
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Carr G.A. “Fundamentals of Track and Field” Leisure Press (1991) IAAF “Atletizm Yarışma Kuralları”, Atletizm Federasyonu (2009) İşler M, “Okullarda Atletizm”, Milli Eğitim Basımevi (1985) Jonath U. et.all., “Lauftraining”, Verlag Hofmann Schorndorf (1979) Jonath U. et.all., “Leichtathletik 1, Laufen und Springen”, Rowohlt, Tausend (1981) Kruber D., “Tiefstart – Hürdenlauf”, Verlag Hofmann Schorndorf (1981
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14456
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma14570
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma7535
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)163
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11
ÖÇ15         5
ÖÇ2 5       5 
ÖÇ3  5     4  
ÖÇ4   5   5   
ÖÇ5    5 5    
ÖÇ6     5     
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek