Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ANT113B | Genel Cimnastik | Zorunlu | 1 | 1 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı öğrencilerin; Genel Cimnastik ile ilgili genel kuramsal bilgilerin aktarımını, temel beceri ve tekniklerin tanıtımını ve öğretimini öğrenmelerini sağlamak. Cimnastik branşı ile ilgili temel becerileri kullanabilmelerini sağlamak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd. Doç. Dr. İzzet Uçan, Öğr. Gör. Hüsniye Bülbül |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Genel Cimnastik ile ilgili kuramsal bilgileri açıklayabilme | 2 | Temel beceri ve tekniklerin tanıtımı ve öğretimini gösterebilme. | 3 | Cimnastik branşı ile ilgili temel becerileri uygulayabilme. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Genel cimnastiğin kuramsal bilgileri ile temel beceri ve teknikler arasında ilişki kurarak genel cimnastiği öğreneceklerdir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dersin tanıtımı: Kapsamı, gerekçesi,önemi ve gerekleri
| Tanışma | | 2 | Sportif ısınma ve çeşitleri.
| Cimnastikte ısınma | | 3 | Düzen alıştırmaları ve duruşlar. | Cimnastikte temel duruşlar. | | 4 | Sporda Ritm ve hareket ilişkisi. | Ritm alıştırmaları. | | 5 | Cimnastikte grup çalışmaları | Eşli Hareketler | | 6 | Cimnastikte atlama ipinin esneklik, koordinasyon, dayanıklılık vb. çalışmalarında uygulanışı.
| Atlama ipi ile hareketler | | 7 | Cimnastik sopasının motorik özelliklerin gelişimindeki yeri. | Cimnastik sopası ile hareketler | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Cimnastik sırasının motorik özelliklerin gelişimindeki yeri. | Cimnastik sırasında hareketler. | | 10 | Yer minderinde yuvarlanmalı hareketlerin öğretimi . | Yerde öne/ geri taklalar | | 11 | Mini trambolin aletinde çalışma esasları | Mini trambolinde hareketler. | | 12 | Aletle cimnastik çalışmalarınında temel noktalar. | Aletle cimnastik çalışmaları. | | 13 | Senkronize cimnastik çalışmalarınında temel noktalar. | Aletsiz cimnastik çalışmaları | | 14 | Seri hazırlamanın kriterleri | Final sınavına yönelik seri çalışmaları | | 15 | Dönem sonu sınavı | | | 16 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
•Şengül, E. Serbest Cimnastik, Sporsal Uygulama Dizisi 5, 2. baskı, 1996, Ankara. •Sevim Y- Şengül E. Sağlık topu ile güç geliştirme GSGM Spor eğitimi dairesi başkanlığı.1989 Ankara. •Bohumil K/Zdenek T/ Rudolf V . Gymnastıque 1200 exercices 1991 Paris. •Eric B/ Jean V. Exercises de Gymnastıque 1993 Paris |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 10 | 3 | 30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 10 | 3 | 30 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | | | 5 | | | 5 | | | | 5 | ÖÇ2 | | 4 | | | 5 | | | 4 | | 5 | | ÖÇ3 | | | 5 | | | 5 | | | 4 | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|