Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TRH104 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II | Zorunlu | 1 | 2 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Atatürk'ün gerçekleştirdiği ilke ve inkılapların öğrencilere aktarılması. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Serdar GÖKTAŞ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | İnkılap kavramını tanımlayabilir | 2 | Milli mücadeleyi doğru tanımlayabilir | 3 | Milli egemenliğin gelişim sürecini ve önemini anlayabilir | 4 | Türk milletinin özelliklerini ve önceliklerini tanımlayabilir | 5 | Günümüz dünyasının karşılaştığı sorunları yorumlayabilir | 6 | Kültürümüzü tarihsel bir bakış açısıyla yorumlayabilir |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Türkiye cumhuriyeti Devletini ortaya çıkaran tarihi şartları, kurucu liderini ve kuruluş felsefesi ile birlikte Atatürk dönemini öğrenmek. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Saltanatın Kaldırılışı, | | | 2 | Cumhuriyetin İlanı, | | | 3 | Halifeliğin Kaldırılışı, | | | 4 | Lozan Antlaşması, | | | 5 | 1924 Anayasası, | | | 6 | Sosyal ve Hukuk Alanında İnkılâplar, | | | 7 | Cumhuriyetin Kültür Politikaları, | | | 8 | Ara Sınav, | | | 9 | Cumhuriyetin Eğitim Politikaları, | | | 10 | İzmir İktisat Kongresi, İş Bankası’nın Kuruluşu, | | | 11 | 1929 Ekonomi Buhranı ve Devletçi Ekonomi, | | | 12 | Atatürk Dönemi Dış Politika, | | | 13 | Musul Sorunu ve Misak-ı Milli, | | | 14 | Hatay'ın Türkiye'ye Katılması, Cumhuriyetin Kazanımları ve Türkiye | | | 15 | Genel tekrar, | | | 16 | Yarıyıl Sonu Sınavı, | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
YÖK, Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi-II, Ankara 1995.
Komisyon, Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, Yüksek Öğretim Kurulu Yayınları, Ankara 2009.
Y. Akyüz ve diğ., Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, Ankara (2010).
R. Turan ve diğ., Türk İnkılâp Tarihi ve Atatürk İlkeleri, Yüksek Öğretim Kurulu Yayınları, Ankara 2005.
H. Eroğlu, Türk İnkılâp Tarihi, Savaş Yayınevi, 2008. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 1 | 30 | 30 |
Bireysel Çalışma | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 5 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 2 | 3 | 5 | 3 | ÖÇ2 | 2 | 2 | 5 | 4 | 2 | 1 | 3 | 3 | 5 | ÖÇ3 | 2 | 3 | 3 | 4 | 2 | 5 | 4 | 4 | 3 | ÖÇ4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 2 | 2 | 5 | 3 | ÖÇ5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 2 | 5 | 4 | ÖÇ6 | 2 | 3 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|