BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TRH311Tarih Araştırmaları ve Etik IZorunlu352
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Eskiçağ, Ortaçağ ve Genel Türk Tarihi’nin kaynakları ve bu kaynakların doğru bir şekilde değerlendirmesinin yapılması
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi YILDIRAY YILDIRIM
Öğrenme Çıktıları
1Tarihin anlam ve faydalarını, tarihe yardımcı bilimleri, tarihin devirlere göre taksimini ve tarihçilik anlayışlarını açıklar
2Eskiçağ tarihinin kaynakları hakkında bilgi sahibi olur.
3Eskiçağ tarihinin insanlığın ortak mirası olduğunu açıklar.
4Ortaçağ tarihinin sınırlarını çizer, Ortaçağ Tarihi kaynaklarını listeler.
5Genel Türk Tarihi ile ilgili hangi kaynaklara bakacağını bilir.
6Çalışmalarında Genel Türk Tarihi ile ilgili olarak konu tespiti ve sınırlandırması yapar
7Usulüne uygun olarak sunu hazırlar.
8Tarih araştırma yöntemlerini kullanmak suretiyle veri toplar.
9Bilimsel etik kurallarını kavrar.
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Tarih biliminin tanımını, tarihte çağ kavramını ve tarihe yardımcı olan bilim dallarını kavramak, Eskiçağ, Ortaçağ ve Genel Türk Tarihi devirlerine ait kaynakları değerlendirmek ve bu alanlarda yapılan çalışmalardan etik kurallar çerçevesinde yararlanmak ve belirlenen konuları metodolojik, akademik ve etik kriterlere uygun olarak öğrencilerin hazırlayabilmesini sağlamak amaçlanmaktadır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Tarih biliminin tanımı, tarihte çağ kavramı ve tarihe yardımcı olan bilim dallarının değerlendirilmesi I
2Tarih biliminin tanımı, tarihte çağ kavramı ve tarihe yardımcı olan bilim dallarının değerlendirilmesi II
3Eskiçağ döneminin genel özellikleri ve bu dönemin ana kaynaklarının değerlendirilmesi I
4Eskiçağ döneminin genel özellikleri ve bu dönemin ana kaynaklarının değerlendirilmesi II
5Ortaçağ döneminin genel özellikleri ve bu dönemin ana kaynaklarının değerlendirilmesi I
6Ortaçağ döneminin genel özellikleri ve bu dönemin ana kaynaklarının değerlendirilmesi II
7Genel Türk Tarihi alanının genel özellikleri ve bu alanın ana kaynaklarının değerlendirilmesi I
8ARA SINAV
9Genel Türk Tarihi alanının genel özellikleri ve bu alanın ana kaynaklarının değerlendirilmesi II
10Alanlarla ilgili araştırma yöntemleri ve etiği hakkında bilgi verilmesi. I
11Alanlarla ilgili araştırma yöntemleri ve etiği hakkında bilgi verilmesi. II
12Alanlarla ilgili araştırma yöntemleri ve etiği hakkında bilgi verilmesi III
13Öğrencilerin hazırlamış olduğu araştırma raporlarının sunulması, değerlendirmesi, tenkidi ve öneriler I
14Öğrencilerin hazırlamış olduğu araştırma raporlarının sunulması, değerlendirmesi, tenkidi ve öneriler II
15Öğrencilerin hazırlamış olduğu araştırma raporlarının sunulması, değerlendirmesi, tenkidi ve öneriler III
16FİNAL SINAVI
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Edward Hall Carr, Tarih Nedir?. Mübahat Kütükoğlu, Tarih Araştırmalarında Usul, Kubbealtı Neşriyatı, İstanbul 1991. Zeki Velidi Togan, Tarihte Usul, Enderun Kitabevi, İstanbul 1985. Tuncer Baykara, Tarih Araştırma ve Yazma Metodu, IQ Kültür Sanat Yayıncılık, İstanbul 2007. Tarihi Kronolojinin Esasları, terc. Osman Turan, TTK yay., Ankara 1954. Betül Çotuksöken, Ortaçağ Yazıları, Notos Kitap, İstanbul 2011. Sabri Hizmetli, İslam Tarihçiliği Üzerine, Diyanet İşleri Başkanlığı yay., Ankara 1991. Altan Çetin, (Editör) Ortaçağ Türk Tarihi Ana Kaynakları, Kriter yay., İstanbul 2008. Ramazan Şeşen, Müslümanlarda Tarih-Coğrafya Yazıcılığı, İSAR yay., İstanbul 1998. Hasan Karaköse, Ortaçağ Tarihi ve Uygarlığı, Nobel yay., Ankara 2012. Yıldırım,R, 2004, İlkçağ Tarihi ve Uygarlığı, Ankara. Özçelik,N 2007, İlkçağ Tarihi ve Uygarlığı,İstanbul.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Bireysel Çalışma14114
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma166
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma199
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)60
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9
ÖÇ1324332422
ÖÇ2353223422
ÖÇ34342543 2
ÖÇ4343444234
ÖÇ5353344133
ÖÇ6243243232
ÖÇ7534223433
ÖÇ8143333243
ÖÇ9332443244
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek