BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TRH202Eski Çağ Tarihi IIZorunlu243
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu ders, Demir Çağı Anadolu'sunun temel gelişmelerini ve dönüşümlerini anlatmayı ve bunların Anadolu tarihindeki yerini kavrayabilmeyi amaçlamaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Fatih M. Eşki
Öğrenme Çıktıları
1Eski Anadolu tarihi ile ilgili kaynakları öğretir,
2Anadolu'nun tarihi coğrafyasını tanır ve jeopolitik önemini kavrar,
3Anadolu'nun Eskiçağ Tarihinde de zengin kültürlere sahip olduğunu kavrar,
4Anadolu'daki ilk yazılı belgelerin ortaya çıkış sürecini inceler,
5Anadolu tarihi ile Önasya ve Akdeniz tarihini karşılaştırır,
6Eski Anadolu toplumlarının kültür köklerine vakıf olur,
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Bu ders Demir Çağı Anadolu'sunda ortaya çıkan Urartu başta olmak üzere Lidya ve Frig uygarlıklarını kapsamaktadır. Demirin insanlık tarihindeki önemi ve kullanımı, Urartular'ın tarih sahnesine çıkışı, yükselişi ve yıkılışı, Anadolu'nun Pers hakimiyetine girmesi temel konuları oluşturmaktadır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Demir Çağı kavramı, Anadolu'nun Demir Çağı'ndaki genel durumu, demirin insanlık tarihindeki yeri ve kullanımı
2Frig Krallığı
3Lidya Krallığı
4Urartular'ın kökeni ve ilk izler
5Doğu Anadolu'nun Erken Demir Çağı'ndaki durumu, Asur-Doğu Anadolu ilişkileri
6Urartu Devleti'nin ortaya çıkışı ve yükselişi
7Urartu kralları ve temel faaliyetleri
8Ara Sınav
9Urartu Krallığı'nın yıkılış süreci
10Urartu dili ve yazısı
11Urartu'da din ve sanat
12Urartu askeri ve sivil mimarisi
13Urartu maden ve ahşap işlemeciliği
14Anadolu'da Pers egemenliği
15Genel değerlendirme
16Yarıyıl Sonu Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Prof. Dr. Veli Sevin, Anadolu Arkeolojisi Altan Çilingiroğlu, Urartu Tarihi, 1997
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma155
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11212
Ev Ödevi51470
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9
ÖÇ1333434324
ÖÇ2325323243
ÖÇ3243234342
ÖÇ4343243233
ÖÇ5434342444
ÖÇ6444343434
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek