BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TRH117Tarih Metodolojisi IZorunlu113
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğrencilerin tarihin ne olduğunu, işlev ve yararlarını tanımasıdır. Ayrıca bilimsel araştırma tekniklerini öğrenmesi, olayları tarihisel bir süreç içerisinde inceleyebilmesi, kaynakları değerlendirebilmesi ve objektif yorumlar yapma becerisinin sağlanmasıdır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Kurban DURMUŞOĞLU
Öğrenme Çıktıları
1Tarih Bibliyografyasının muhtevasına giren ve tarihe kaynak olan yazılı ve yazısız malzemeler üzerinde durulur,
2Tarih için sözlü kaynakların tespit ve değerlendirme usullerinin, Tarihin faydasının günümüze yansıyan biçimiyle izahı yapılır,
3İlkçağda ilk tarih yazanlar ve eserleri nelerdir öğrenir, Tarihe yardımcı ilimler nelerdir detaylı sorgulama yapar,
4Tarih yazılıcılığını eleştirel olarak incelemeyi öğrenir,
5Tarihî malzemelerin işlenme tekniğini öğrenir,
6Tarihin tenkidini öğrenir,
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Tarihçi formasyonu kazanabilmek için özellikle kaynaklar temel alınarak tarih metotlarının öğrenilmesinin yanı sıra tarihin konu ve faydası, tarih telakkisi ve gelişmesi, tarihin faydalandığı bilimler, tarihin kaynakları (yazılı ve sözlü) ve kaynakların tenkidi ele alınacaktır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Tarih nedir? Tarih ile sosyal bilimler arasındaki ilişkiler, tarihin gerekliliği,
2Tarihi olgu, tarihin değerlendirilmesi ve yorumu, tarihin ilgi alanı,
3Tarih Felsefesi,
4Tarihin diğer sosyal ilimlerle ilişkileri,
5Tarihe yardımcı ilimler,
6Tarih Araştırmalarında kullanılan kaynaklar: Sözlü kaynaklar,
7Yazılı kaynaklar,
8Ara sınav,
9Tarih araştırmalarında eser tenkidi: Dış Tenkit,
10İç Tenkit,
11Geçmişten günümüze tarih yazım tarz ve anlayışları,
12Tarihte araştırma yöntemi,
13Yazma,
14Dipnotların verilmesi,
15Bibliyografya hazırlanması,
16Yarıyıl Sonu Sınavı,
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Mübahat Kütükoğlu, Tarih Araştırmalarında Usul, TTK Yayınları, Ankara 2001. Zeki Velidi Togan, Tarihte Usul, İstanbul 1969.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma155
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11212
Ev Ödevi51470
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9
ÖÇ1353252132
ÖÇ2235334445
ÖÇ3223121223
ÖÇ4223443344
ÖÇ5335544334
ÖÇ6334422343
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek