BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TRH411BTürkiye Cumhuriyeti Tarihi IZorunlu473
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu ders, Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin nasıl ve hangi aşamalar sonucunda oluştuğu hakkında öğrenciye temel bilgileri kavratacak, Atatürk’ü, Atatürkçü düşünce sistemini, Atatürk ilke ve inkılâplarını benimsetecektir. Ayrıca Türkiye Cumhuriyeti Devleti’ndeki kurum ve kuruluşlar hakkında yeterli bilgiye sahip olmalarını ve devrim ideolojisini kavramalarını sağlayacaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Serdar GÖKTAŞ
Öğrenme Çıktıları
1Türkiye Cumhuriyeti Devleti'nin kuruluşunu bilir.
21923-1938 Atatürk Dönemi'nin temel, sosyal, kültürel, siyasi ve iktisadi olaylarını ve gelişmelerini tanır ve yorumlar.
3II. Dünya Harbinin Türkiye'ye etkisini bilir.
4Tek parti yönetiminden çok partili demokrasiye geçiş sürecini kavrar.
5Türkiye'nin 1950 yılına kadar yaşamış olduğu iç ve dış olayları bilir karşılaştırma ve sentez yapar.
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Türkiye Cumhuriyeti Devleti'nin kuruluşu, Türk İnkılabı'nı ortaya çıkaran koşulları Atatürk'ün yaptığı köklü inkılaplar, sosyal, siyasi ve iktisadi gelişmeler Atatürk Dönemi Türk dış politikası, II. Dünya Harbi ve Türkiye'nin durumu hakkında bilgi vermek.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Kişi egemenliğinden ulus egemenliğine geçiş: Saltanatın kaldırılması.
2Cumhuriyete gidiş, Cumhuriyetin ilanı ve sonrası.
3Hilafet sorunu, halifelik ve kaldırılması.
4Halk Fırkası: Kuruluşu, örgütlenişi, tek parti dönemi ve iktidar değişikliğine doğru.
5Terakkiperver Cumhuriyet Fırkası: Kuruluşu, örgütlenmesi, siyasal faaliyetleri ve kapatılması.
6Devrimler ve tepkileri: İç isyanlar.
7Serbest Cumhuriyet Fırkası.
8Ara Sınav,
9İstiklal mahkemeleri, kuruluşu, amaç ve girişimleri.
10Sosyal alanda yapılan inkılâplar.
11Türkiye’de kadın haklarının gelişimi.
12Atatürk’ün tarih anlayışı ve Türk Tarih Kurumu.
13Atatürk’ün Türk diline verdiği önem ve Türk Dil Kurumu.
14Genel tekrar,
15Genel değerlendirme
16Yarıyıl Sonu Sınavı.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Selami Kılıç, II. Meşrutiyet’ten Cumhuriyete Türk Devrimi ve Fikir Temelleri, İstanbul 2005. Feroz Ahmad, Modern Türkiye’nin Oluşumu, İstanbul 1995. Hakkı Uyar, Tek Parti Dönemi ve Cumhuriyet Halk Partisi, İstanbul 1999. Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, II, Atatürk Araştırma Merkezi, Ankara 2002. Fahir Armaoğlu, 20. Yüzyıl Siyasi Tarihi 1914-1980, Ankara 1983.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım11414
Bireysel Çalışma21428
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma21224
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11212
Ev Ödevi11212
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)93
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9
ÖÇ1522433235
ÖÇ2452533551
ÖÇ3333323542
ÖÇ4353254553
ÖÇ5245324454
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek