|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TRH110B | İslam Öncesi Türk Tarihi ve Kültürü II | Zorunlu | 1 | 2 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Orta Asya’da M.Ö. 209 tarihinde Asya Hunları ile başlayan süreç ve bu bölgede kurulan Türk devletlerinin iktisadi ve kültürel yapılarının tanıtılması. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Doç. Dr. Ramin SADIK | Öğrenme Çıktıları | 1 | Türk Devlet ve Medeniyet Tarihini doğru değerlendirip günümüz Türk Devlet yapısı ile ilişkilendirebilme, | 2 | Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirme yaparak, dönemin sosyo-ekonomik ve sosyo-kültürel parametrelerini doğru okuyabilme, | 3 | Mesleki terminolojiye hâkim olarak dönemin kavramlarını doğru tanımlama, | 4 | Tarih çalışmalarının en önemli öğesi olan objektifliğe sadık kalma, | 5 | Tarih öğreniminde görsel malzemeyi kullanma becerisine sahip olabilme, | 6 | Bilimsel ve mesleki etik konularına hâkim olabilme, |
| Öğrenim Türü | İkinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Türklerin eski tarihleri, anayurtları ve buralarda kurdukları devletler ve medeniyetler ile çevre medeniyetlerle olan ilişkileri hakkında bilgi vererek, bunları en son yapılan araştırmalara göre sunmak ve öğrencilerin geçmiş, hâl ve gelecek arasında ilişki kurmalarına imkân sağlamak. Hunlar, Göktürkler, Tabgaçlar, Uygurlar, Oğuzlar, Karluklar ve Orta Asya'daki diğer Türk devlet ve topluluklarının tarihi. İskitler-Sakalar, Batı Hunları, Sabarlar, Avarlar, Hazarlar, Bulgarlar, Peçenekler, Uzlar, Kumanlar ve Kuzey Karadeniz ile Avrupa'daki diğer Türk devlet ve topluklarının tarihi hakkında bilgi vermek. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Kırgızlar, | | | 2 | Türgişler, | | | 3 | Karluklar ve Talas Savaşı (751) ve Önemi, | | | 4 | Oğuzlar, | | | 5 | Sabar State, | | | 6 | Avar Hakanlığı, | | | 7 | Hazar Hakanlığı, | | | 8 | Ara Sınav, | | | 9 | Peçenekler, Uzlar Kumanlar, | | | 10 | Peçenekler, | | | 11 | Ogurlar (Bulgarlar), | | | 12 | Bulgar Devletleri, | | | 13 | İtil (Volga) Devleti, | | | 14 | Tuna Bulgar Devleti, | | | 15 | Genel değerlendirme | | | 16 | Yarıyıl Sonu Sınavı, | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | İbrahim Kafesoğlu, Türk Milli Kültürü
Bahaeddin Ögel, Hun İmparatorluğu I-II,
Bahaeddin Ögel, Türk Kültürünün Gelişme Çağları, | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 | Ev Ödevi | 5 | 14 | 70 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 4 | 4 | 2 | 4 | 3 | 2 | 5 | 4 | 3 | ÖÇ2 | 3 | 4 | 2 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 2 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 2 | 4 | 2 | 4 | 5 | 3 | 4 | ÖÇ4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 3 | 2 | 4 | 4 | 3 | ÖÇ5 | 2 | 4 | 3 | 2 | 4 | 3 | 2 | 2 | 4 | ÖÇ6 | 3 | 2 | 4 | 4 | 2 | 3 | 4 | 3 | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|