BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TRH101BTürk Dili IZorunlu112
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Yüksek öğretim öğrencilerine, Yüksek Öğretim Kanununda ifadesini bulduğu şekliyle “Ana dilinin yapı ve işleyiş özelliklerini gereğince kavratabilmek; dil-düşünce bağlantısı açısından, yazılı ve sözlü anlatım aracı olarak Türkçeyi doğru ve güzel kullanabilme yeteneği kazandırabilmek, öğretimde birleştirici ve bütünleştirici bir dili hâkim kılmak, onları edebiyatımızın güzel ve değerli örnekleriyle tanıştırmak suretiyle ana dili bilincini pekiştirmektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Ayşegül KAYAR MUSLU
Öğrenme Çıktıları
1Yeryüzünde kullanılan dilleri ve Türk Dilinin dünya dilleri arasındaki yerini bilecek.
2Türk Dilini iyice özümseyerek kendini ifade edebilecek ve toplumda kabul görebilecek.
3Kendi anadillerini daha iyi anlayıp kullanabilecek.
4Anadiline hakim olarak bilim ve bilgiyi daha iyi kullanabilecek.
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Öğrencilere, Türk dilinin yapı özellikleriyle işleyiş düzenini ve zenginliğini kavratarak onlarda ulusal birliğimizin temel unsuru olan ana dil bilincinin ve sevgisinin uyanmasını sağlamaktır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dil( Dil- Millet İlişkisi/ Dil-Kültür İlişkisi).
2Yeryüzündeki Diller.
3Kaynakları Bakımından Dil Aileleri. Yapı Bakımından Dil Grupları.
4Türk Dilinin Tarihi Devirleri. Türk Yazı Dilinin Tarihi Gelişimi.
5Eski Türkçe- Orta Türkçe- Yeni Türkçe- Modern Türkçe.
6Türk Dilinin Bugünkü Durumu ve Yayılma Alanları.
7Ses Bilgisi.
8Arasınav
9Ses Bilgisi. Şekil Bilgisi- Kökler Ekler (Yapım ve Çekim Ekleri)
10Anlam ve Vazifeleri Bakımından Kelimeler.
11Anlam Bilimi- Kelimede Anlam- Kelimeler Arası İlişkiler.
12Cümle Bilgisi- Kelime Gruplarının Özellikleri.
13Kelime Gruplarının Çeşitleri.
14Cümlenin Unsurları.
15Cümle Çeşitleri ve Cümle Tahlilleri.
16Dönem sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Dr. Ali Yakıcı, Mustafa Yücel, Savaş Yelok, Mehmet Doğan, Türk Dili ve Kompozisyon Bilgileri, Gazi Kitabevi, Ankara, 2008.Prof. Dr. Zeynep Korkmaz, Prof. Dr. Mehmet Akalın, Prof. Dr. Ahmet Ercilasun, Prof. Dr. Hamza Zülfikar, Prof. Dr. İsmail Parlatır, Üniversiteler İçin Türk Dili ve Kompozisyon Bilgileri, Yargı Yayınevi, Ankara 2003.ERGİN, Muharrem, Üniversiteler İçin Türk Dili, Dergâh Yayınları, 1988
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım111
Bireysel Çalışma144
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma122
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma31751
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)60
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9
ÖÇ1234433442
ÖÇ2344444344
ÖÇ3233342343
ÖÇ4443344344
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek