|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TRH109B | İslam Öncesi Türk Tarihi ve Kültürü I | Zorunlu | 1 | 1 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Orta Asya’da M.Ö. 209 tarihinde Asya Hunları ile başlayan süreç ve bu bölgede kurulan Türk devletlerinin siyasi ve askeri yapılarının tanıtılması. iktisadi ve kültürel yapılarının tanıtılması. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Doç. Dr. Ramin SADIK | Öğrenme Çıktıları | 1 | Türk Devlet ve Medeniyet Tarihini doğru değerlendirip günümüz Türk Devlet yapısı ile ilişkilendirebilme, | 2 | Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirme yaparak, dönemin sosyo-ekonomik ve sosyo-kültürel parametrelerini doğru okuyabilme, | 3 | Mesleki terminolojiye hâkim olarak dönemin kavramlarını doğru tanımlama, | 4 | Tarih çalışmalarının en önemli öğesi olan objektifliğe sadık kalma, | 5 | Tarih öğreniminde görsel malzemeyi kullanma becerisine sahip olabilme, | 6 | Bilimsel ve mesleki etik konularına hâkim olabilme, |
| Öğrenim Türü | İkinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Türklerin eski tarihleri, anayurtları ve buralarda kurdukları devletler ve medeniyetler ile çevre medeniyetlerle olan ilişkileri hakkında bilgi vererek, bunları en son yapılan araştırmalara göre sunmak ve öğrencilerin geçmiş, hâl ve gelecek arasında ilişki kurmalarına imkân sağlamaktır. Hunlar, Göktürkler, Tabgaçlar, Uygurlar, Oğuzlar, Karluklar ve Orta Asya'daki diğer Türk devlet ve topluluklarının tarihi. İskitler-Sakalar, Batı Hunları, Sabarlar, Avarlar, Hazarlar, Bulgarlar, Peçenekler, Uzlar, Kumanlar ve Kuzey Karadeniz ile Avrupa'daki diğer Türk devlet ve topluklarının tarihi hakkında bilgi vermektir. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Asya Hunları, Devletin kuruluşu (M.Ö 209), | | | 2 | Mete Dönemi, Doğu, Batı ve Güney seferleri, | | | 3 | Mete zamanında Hun-Çin ilişkileri ve Çin seferi, | | | 4 | Mete sonrası Kiok, Kunşin ve Hohan-ye Dönemleri, | | | 5 | Asya Hunlarının Kuzey ve Güney olarak ikiye ayrılması ve Devletin yıkılışı (M.S 150), | | | 6 | Batı (Avrupa) Hunları’nın Orta Avrupa’da kurulması, Uldız dönemi, | | | 7 | Attila Dönemi, Doğu Roma (I. Ve II. Balkan Seferleri), | | | 8 | Ara Sınav, | | | 9 | Batı Roma ve İtalya Seferleri, | | | 10 | Hun Hâkimiyetinin Avrupa medeniyetine etkileri, | | | 11 | Göktürk Devleti’nin Kurulması (M.S 552) Doğu ve Batı Göktürk Devletleri, | | | 12 | 630-681 Fetret Dönemi ve II. Göktürk Devleti, | | | 13 | Orhun Abideleri ve Türk Tarihindeki önemi, | | | 14 | Uygur Devleti, Kuruluşu, Türklerin yerleşik hayata geçişleri ve Devletin yıkılışı (840), | | | 15 | Genel Değerlendirme | | | 16 | Yarıyıl Sonu Sınavı, | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | İbrahim Kafesoğlu, Türk Milli Kültürü
Bahaeddin Ögel, Hun İmparatorluğu I-II,
Bahaeddin Ögel, Türk Kültürünün Gelişme Çağları, | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 | Ev Ödevi | 5 | 14 | 70 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 4 | 1 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 5 | 4 | 4 | 2 | 4 | 2 | 2 | 2 | 4 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 2 | 3 | 3 | 4 | 4 | 2 | 2 | ÖÇ4 | 3 | 4 | 4 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | ÖÇ5 | 2 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 2 | 4 | 2 | ÖÇ6 | 2 | 2 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|