|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TRH102 | Türk Dili II | Zorunlu | 1 | 2 | 2 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Türk dilinin yapı özellikleriyle işleyiş düzenini ve zenginliğini kavratarak, onlarda ulusal birliğimizin temel unsuru olan ana dil bilincinin ve sevgisinin uyanmasını sağlamaktır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Öğr. Gör. Ayşegül KAYAR MUSLU | Öğrenme Çıktıları | 1 | yeryüzünde kullanılan dilleri ve Türk Dilinin dünya dilleri arasındaki yerini bilecek. | 2 | Türk Dilini iyice özümseyerek kendini ifade edebilecek ve toplumda kabul görebilecek | 3 | kendi anadillerini daha iyi anlayıp kullanabilecek. | 4 | anadiline hakim olarak bilim ve bilgiyi daha iyi kullanabilecek. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Türk dilinin yapı özellikleriyle işleyiş düzenini ve zenginliğini kavratarak, onlarda ulusal birliğimizin temel unsuru olan ana dil bilincinin ve sevgisinin uyanmasını sağlamaktır. İmla, noktalama ve kompozisyon (noktalama işaretleri, diğer işaretler) , İmla, yazım kuralları (büyük harflerin imlası, sayıların yazılışı, kısaltmaların imlası, alıntı kelimelerin yazılışı) , Kompozisyon (kompozisyonun amacı, kompozisyon yazmada yöntem) , kompozisyonda plan, giriş, gelişme, sonuç, Anlatım özellikleri, anlatımda duruluk, anlatımda sadelik, anlatımda açıklık içtenlik, Anlatım bozuklukları ( eş anlamlı kelimelerin cümle içinde kullanılışı) , Deyimlerin yanlış kullanılışı, Anlatım biçimleri (açıklama, hikâye, özlü anlatım, tasvir, hiciv, portre, kanıtlama, konuşma, manzum anlatım çeşitleri) , Sözlü anlatım çeşitleri (günlük ve hazırlıksız konuşma, hazırlıklı konuşma, açıkoturum, münazara, panel) , Yazılı anlatım türleri (mektup, telgraf, tebrik, davetiye, edebi mektup) , iş mektupları, resmi mektup, dilekçe, rapor, tutanak, karar, ilan, reklam, sohbet, eleştiri, anı, gezi yazısı, röportaj, anket, Otobiyografi, biyografi, roman, hikâye, masal, fabl, tiyatro, trajedi, dram, senaryo) | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Noktalama işaretleri (Nokta, virgül, noktalı virgül, iki nokta, ünlem ...) | | | 2 | Noktalama işaretleri (Tırnak işareti, ayraç,...) | | | 3 | Yazım Kuralları (Büyük harflerin yazılışı, sayıların yazılışı, birleşik kelimelerin yazılışı) | | | 4 | Yazım kuralları (Deyimlerin, İkilemelerin, alıntı kelimelerin ve yabancı özel adların yazılışı) | | | 5 | Yazım kuralları (Kısaltmaların ve bazı eklerin yazılışları) | | | 6 | Kompozisyon (tanımı, amacı, kompozisyonda başarılı olmanın yöntemleri) | | | 7 | Kompozisyon yazmada yöntemler (yardımcı ve ana düşüncenin oluşturulması, plan yapma)
| | | 8 | Arasınav | | | 9 | Kompozisyon yazmada yöntemler (paragraf oluşturma, paragrafta düşünceyi geliştirme yöntemleri) | | | 10 | Anlatım özellikleri | | | 11 | Anlatım bozuklukları | | | 12 | Anlatım biçimleri (Ödevlerin toplanması) | | | 13 | Anlatım türleri (sözlü anlatım) | | | 14 | Anlatım türleri (yazılı anlatım- hikaye, roman, tiyatro, şiir...) | | | 15 | Anlatım türleri (yazılı anlatım- mektup, dilekçe...) | | | 16 | Dönem sonu sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Prof. Dr. Zeynep Korkmaz, Prof. Dr. Mehmet Akalın, Prof. Dr. Ahmet Ercilasun, Prof. Dr. Hamza Zülfikar, Prof. Dr. İsmail Parlatır, Üniversiteler İçin Türk Dili ve Kompozisyon Bilgileri, Yargı YayıneviMuharrem Ergin, Üniversiteler İçin Türk Dili, Dergâh Yayınları, 1988. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Derse Katılım | 1 | 1 | 1 | Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 2 | 2 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 3 | 17 | 51 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 3 | 4 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ2 | 3 | 4 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 3 | ÖÇ3 | 3 | 3 | 4 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | ÖÇ4 | 3 | 3 | 5 | 1 | 3 | 2 | 2 | 2 | 1 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|