Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TRH404 | Türkiye Cumhuriyeti Tarihi II | Zorunlu | 4 | 8 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu ders, Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin nasıl ve hangi aşamalar sonucunda oluştuğu hakkında öğrenciye temel bilgileri kavratacak, Atatürk’ü, Atatürkçü düşünce sistemini, Atatürk ilke ve inkılâplarını benimsetecektir. Ayrıca Türkiye Cumhuriyeti Devleti’ndeki kurum ve kuruluşlar hakkında yeterli bilgiye sahip olmalarını ve devrim ideolojisini kavramalarını sağlayacaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Serdar Göktaş |
Öğrenme Çıktıları |
1 | .Türkiye Cumhuriyeti Devleti'nin kuruluşunu bilir. | 2 | 1923-1938 Atatürk Dönemi'nin temel, sosyal, kültürel, siyasi ve iktisadi olaylarını ve gelişmelerini tanır ve yorumlar. | 3 | II. Dünya Harbinin Türkiye'ye etkisini bilir. | 4 | Türkiye'nin 1950 yılına kadar yaşamış olduğu iç ve dış olayları bilir karşılaştırma ve sentez yapar. | 5 | Tek parti yönetiminden çok partili demokrasiye geçiş sürecini kavrar. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Türkiye Cumhuriyeti Devleti'nin kuruluşu, Türk İnkılabı'nı ortaya çıkaran koşulları Atatürk'ün yaptığı köklü inkılaplar, sosyal, siyasi ve iktisadi gelişmeler Atatürk Dönemi Türk dış politikası, II. Dünya Harbi ve Türkiye'nin durumu hakkında bilgi vermek. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Kişi egemenliğinden ulus egemenliğine geçiş: Saltanatın kaldırılması. | | | 2 | Cumhuriyete gidiş, Cumhuriyetin ilanı ve sonrası. | | | 3 | Hilafet sorunu, halifelik ve kaldırılması. | | | 4 | Halk Fırkası: Kuruluşu, örgütlenişi, tek parti dönemi ve iktidar değişikliğine doğru. | | | 5 | Terakkiperver Cumhuriyet Fırkası: Kuruluşu, örgütlenmesi, siyasal faaliyetleri ve kapatılması. | | | 6 | Devrimler ve tepkileri: İç isyanlar. | | | 7 | Serbest Cumhuriyet Fırkası. | | | 8 | Ara Sınav, | | | 9 | İstiklal mahkemeleri, kuruluşu, amaç ve girişimleri. | | | 10 | Sosyal alanda yapılan inkılâplar. | | | 11 | Sosyal alanda yapılan inkılâplar. | | | 12 | Türkiye’de kadın haklarının gelişimi. | | | 13 | Atatürk’ün tarih anlayışı ve Türk Tarih Kurumu. | | | 14 | Atatürk’ün Türk diline verdiği önem ve Türk Dil Kurumu. | | | 15 | Genel tekrar, | | | 16 | Yarıyıl Sonu Sınavı. | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Selami Kılıç, II. Meşrutiyet’ten Cumhuriyete Türk Devrimi ve Fikir Temelleri, İstanbul 2005.
Feroz Ahmad, Modern Türkiye’nin Oluşumu, İstanbul 1995.
Hakkı Uyar, Tek Parti Dönemi ve Cumhuriyet Halk Partisi, İstanbul 1999.
Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, II, Atatürk Araştırma Merkezi, Ankara 2002.
Fahir Armaoğlu, 20. Yüzyıl Siyasi Tarihi 1914-1980, Ankara 1983. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 12 | 24 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 12 | 24 |
Ev Ödevi | 2 | 14 | 28 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 2 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 2 | 2 | ÖÇ2 | 4 | 2 | 2 | 2 | 1 | 3 | 4 | 2 | 1 | ÖÇ3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 1 | 3 | 2 | 3 | ÖÇ4 | 4 | 4 | 2 | 4 | 2 | 2 | 2 | 3 | 4 | ÖÇ5 | 3 | 2 | 2 | 3 | 4 | 2 | 2 | 4 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|