Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TRH402 | 20. Yüzyıl Siyasi Tarihi | Zorunlu | 4 | 8 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencilerin 20. yüzyıl siyasi olayları hakkında bilgi sahibi olmasını ve 21. yüzyıldaki gelişmeleri daha iyi değerlendirebilme yeteneği kazanmasını sağlar. 20. yüzyılda uluslararası politikaya yön veren temel gelişmeleri ve devletler arası ilişkileri incelemek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Serdar GÖKTAŞ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | XX. yüzyılında gerçekleşen olayların nedenleri hakkında fikir sahibi olur, | 2 | XX. yüzyılda dünya ve Türkiye coğrafyasını tanır, | 3 | XX. yüzyılda yaşanan savaşlar ve sınır değişiklikleri ile ilgili haritaları inceler, | 4 | XX. yüzyıldaki olaylar hakkında inceleme ve taramalar yapar, | 5 | Türkiye'deki demokrasi tarihini kavrar, | 6 | XX. yüzyıldaki olaylar hakkında inceleme ve taramalar yapar, |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Öğrencilerin 20.yüzyıl dünyasındaki tarihi olayları siyasi, ekonomik ve kültürel açılardan algılamalarını sağlama. I. Dünya Savaşı'nın sonundan Soğuk Savaş'ın sonuna kadar olan dönemi içermektedir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | 19. Yüzyıl’da Avrupa ve Osmanlı İmparatorluğu, | | | 2 | Sömürgecilik, ABD, | | | 3 | Birinci Dünya Savaşı, Geçici Barış Dönemi, | | | 4 | Türkiye’nin Dış Politikası, | | | 5 | II. Dünya Savaşı, | | | 6 | II. Dünya Savaşı ve Türkiye, Savaş Sonrası Yeni Dünya Düzeni, | | | 7 | Avrupa’da Sovyet Üstünlüğü ve Denge Kurma Çabaları, Uzakdoğu ve Ortadoğu, | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Savaş Sonrası Türkiye ve Uluslararası İşbirliği, Bloklaşmada Gelişmeler, | | | 10 | Detant Arayışları ve Detant Dönemi, | | | 11 | Asya’daki Gelişmeler, | | | 12 | Ortadoğu’da Gelişmeler, İran-Irak Savaşı, | | | 13 | Türk Dış Politikası (1960-1990), | | | 14 | Körfez Savaşı ve Diğer Gelişmeler, | | | 15 | Genel Değerlendirme, | | | 16 | Yarı Yıl Sonu Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Fahir Armaoğlu, 20. Yüzyıl Siyasi Tarihi 1914-1980 Ankara 1984.
Oral Sander, Siyasi Tarih 1918-1994, Ankara 2007. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 2 | 14 | 28 |
Bireysel Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 14 | 28 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 5 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | ÖÇ4 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ5 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | ÖÇ6 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|