BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TRH405Osmanlı Sosyal ve Ekonomi Tarihi IZorunlu473
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Osmanlı sosyal ve ekonomik tarihin kaynakları, Osmanlı toplum yapısının temellerini ve unsurları ile Osmanlının iktisadi yapısının öğretmek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Gazi ÖZDEMİR
Öğrenme Çıktıları
1Osmanlı toplum yapısını oluşturan kesimleri bir birinden ayırt eder.
2Osmanlı iskân sisteminde kullanılan yöntemleri kavrar.
3Dönemlere göre Osmanlı nüfusunu etkileyen faktörleri analiz eder.
4İslam hukuku ve örfî hukuk çerçevesinde ailenin oluşum sürecini ve kadının toplum içerisindeki konumunu kavrar.
5Dini kurum ve toplulukları ayırt eder.
6İskân siyasetinin gereklerini kavrar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Osmanlı toplumunun; aile yapısı, nüfusu, katmanları ve kültürel yaşamları ile devletin ekonomik yapısı, toplumun ekonomik faaliyetleri ve bu yapıların geçirdiği değişimin incelenmesi.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Osmanlı Devletinin kuruluşu sürecinde uç toplumu ve kültürü
2Osmanlı Devletinde köy ve köylü
3Osmanlı Devletinde şehir ve şehirliler
4Göçebelerin sosyal, idarî ve iktisadî yapısı
5Osmanlı Devletinde dışa dönük iskân
6Osmanlı Devletinde içe dönük iskân
7Osmanlı Devletinde Nüfus
8Ara Sınav
9Osmanlı Devletinde sosyal tabakalaşma ve hareketlilik
10Osmanlı Devletinde Sosyal Güvenlik
11Osmanlı toplumunda aile
12Osmanlı Devletinde millet sistemi
13Dini zümreler ve tarikatlar
14Loncalar ve Fonksiyonları
15Osmanlı toplumunda meydana gelen değişim
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Halil İnalcık, Donald Quataert, Osmanlı İmparatorluğu’nun Ekonomik ve Sosyal Tarihi, (çev. Halil BERKTAY), İstanbul: Eren Yayıncılık, 1997. Mehmet Ali Ünal, Osmanlı Sosyal ve Ekonomik Tarihi, İstanbul 2012. Ahmet Tabakoğlu, Türk İktisat Tarihi, İstanbul 1997. Şevket Pamuk, Osmanlı Türkiye İktisadî Tarihi 1500-1914, İstanbul 2005.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım11414
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma21224
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma21224
Ev Ödevi21224
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)89
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9
ÖÇ1342352243
ÖÇ2333334345
ÖÇ3445355455
ÖÇ4445234224
ÖÇ5343343433
ÖÇ6434244534
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek