Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TRH314 | Tarih Araştırmaları ve Etik II | Zorunlu | 3 | 6 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Yeniçağ, Yakınçağ ve Cumhuriyet Dönemi’nin kaynakları ve bu kaynakların doğru bir şekilde değerlendirmesinin yapılması |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Prof. Dr. Rafet METİN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Tarihin anlam ve faydalarını, tarihe yardımcı bilimleri, tarihin devirlere göre taksimini ve tarihçilik anlayışlarını açıklar | 2 | Yeniçağ Tarihi ile ilgili olarak konu tespiti ve sınırlandırması yapabilir | 3 | Yeniçağ Tarihi ile ilgili hangi kaynaklara bakacağını bilir | 4 | Yakınçağ Tarihi ile ilgili olarak konu tespiti ve sınırlandırması yapabilir | 5 | Yakınçağ Tarihi ile ilgili hangi kaynaklara bakacağını bilir | 6 | Cumhuriyet Tarihi ile ilgili olarak konu tespiti ve sınırlandırması yapabilir. | 7 | Cumhuriyet Tarihi ile ilgili hangi kaynaklara bakacağını bilir. | 8 | Usulüne uygun olarak sunu hazırlar. | 9 | Tarih araştırma yöntemlerini kullanmak suretiyle veri toplar | 10 | Bilimsel etik kurallarına uyar. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Tarih biliminin tanımını, tarihte çağ kavramını ve tarihe yardımcı olan bilim dallarını kavramak, Yeniçağ, Yakınçağ ve Cumhuriyet Dönemi devirlerine ait kaynakları değerlendirmek ve bu alanlarda yapılan çalışmalardan etik kurallar çerçevesinde yararlanmak ve belirlenen konuları metodolojik, akademik ve etik kriterlere uygun olarak öğrencilerin hazırlayabilmesini sağlamak amaçlanmaktadır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Tarih biliminin tanımı, tarihte çağ kavramı ve tarihe yardımcı olan bilim dallarının değerlendirilmesi | | | 2 | Yeniçağ döneminin genel özellikleri ve bu dönemin ana kaynaklarının değerlendirilmesi I | | | 3 | Yeniçağ döneminin genel özellikleri ve bu dönemin ana kaynaklarının değerlendirilmesi II | | | 4 | Yakınçağ döneminin genel özellikleri ve bu dönemin ana kaynaklarının değerlendirilmesi I | | | 5 | Yakınçağ döneminin genel özellikleri ve bu dönemin ana kaynaklarının değerlendirilmesi II | | | 6 | Cumhuriyet döneminin genel özellikleri ve bu dönemin ana kaynaklarının değerlendirilmesi I | | | 7 | Cumhuriyet döneminin genel özellikleri ve bu dönemin ana kaynaklarının değerlendirilmesi II | | | 8 | ARA SINAV | | | 9 | Alanlarla ilgili arşiv ve kütüphanelerin tanıtılması ve arşivlerden nasıl yararlanılacağı I | | | 10 | Alanlarla ilgili arşiv ve kütüphanelerin tanıtılması ve arşivlerden nasıl yararlanılacağı II | | | 11 | Alanlarla ilgili araştırma yöntemleri ve etiği hakkında bilgi verilmesi. I | | | 12 | Alanlarla ilgili araştırma yöntemleri ve etiği hakkında bilgi verilmesi II | | | 13 | Öğrencilerin hazırlamış olduğu araştırma raporlarının sunulması, değerlendirmesi, tenkidi ve öneriler I | | | 14 | Öğrencilerin hazırlamış olduğu araştırma raporlarının sunulması, değerlendirmesi, tenkidi ve öneriler II | | | 15 | Öğrencilerin hazırlamış olduğu araştırma raporlarının sunulması, değerlendirmesi, tenkidi ve öneriler III | | | 16 | FİNAL SINAVI | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Edward Hall Carr, Tarih Nedir?.
Mübahat Kütükoğlu, Tarih Araştırmalarında Usül.
Afyoncu, Erhan, Tanzimat Öncesi Osmanlı Tarihi Araştırma Rehberi, İstanbul 2007.
Suraiya Farophi, Osmanlı Tarihi Nasıl İncelenir?, İstanbul 2009.
Halil İnalcık, Osmanlı İmparatorluğunun Ekonomik ve Sosyal Tarihi, I-II, İstanbul 2004.Mehmet İpçioğlu, Tarih Araştırmalarında Bilgisayar Kullanımı, Ankara, 2000.
Mehmet Öz, Osmanlıda Çözülme ve Gelenekçi Yorumcuları, İstanbul 1997
Babinger, Franz, Osmanlı Tarih Yazarları ve Eserleri, Çev. Coşkun Üçok, Ankara 2000 3) |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Proje Hazırlama | 1 | 14 | 14 |
Proje Sunma | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | ÖÇ2 | 3 | 3 | 2 | 4 | 4 | 2 | 4 | 3 | 3 | ÖÇ3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | ÖÇ4 | 2 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 2 | 1 | ÖÇ5 | 3 | 3 | 2 | 2 | 1 | 3 | 3 | 3 | 2 | ÖÇ6 | 2 | 3 | 4 | 4 | 4 | 2 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ7 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ8 | 4 | 2 | 2 | 3 | 3 | 5 | 4 | 4 | 5 | ÖÇ9 | 2 | 2 | 4 | 2 | 2 | 2 | 3 | 4 | 4 | ÖÇ10 | 2 | 4 | 5 | 4 | 2 | 4 | 2 | 2 | 2 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|