Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TRH309 | Roma-Bizans Tarihi I | Zorunlu | 3 | 5 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu ders, Roma medeniyetini ayrıntıları ile aktararak bu medeniyetin günümüz dünyasının oluşumundaki, Anadolu ve dünya tarihindeki yeri ve öneminin kavranılmasını amaçlamaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Prof. Dr. Rafet Metin |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Roma Uygarlığı'nın Türk ve dünya tarihine etkilerini ve tarih içindeki rolünü açıklayabilme. | 2 | Roma Medeniyeti'nin ortaya çıkışını ve gelişimini açıklayabilme. | 3 | Roma Tarihi'nin kaynaklarını ve ana hatlarını açıklayabilme. | 4 | Roma Medeniyeti'nin dini, sosyal, sanatsal, mimari öğeleri hakkında bilgi verebilme. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Bu ders, İtalya Yarımadası'nın coğrafi özellikleri ve tarih öncesi kültürlerinden başlayarak, Roma şehrinin ilk iskanı, Roma'nın Krallık Devri, Cumhuriyet Dönemi, Roma Uygarlığı'nın yayılımı, Cumhuriyet'in temel öğeleri, Roma'nın Anadolu ile ilk temasları, Roma Cumhuriyeti'nin imparatorluğa dönüşümü, Roma'nın Anadolu'daki yayılımı ve doğu politikası gibi konuları kapsamaktadır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | İtalya Yarımadası'nın coğrafi özellikleri ve tarih öncesi çağları | | | 2 | Roma şehrinin kuruluşu ve krallık dönemi | | | 3 | Roma'da Etrüsk hakimiyeti, krallık döneminin sonu ve cumhuriyet'in kuruluşu | | | 4 | Roma Cumhuriyeti'nin temelleri ve gelişimi | | | 5 | Roma Cumhuriyeti | | | 6 |
Roma Cumhuriyeti
| | | 7 | Roma Cumhuriyeti'nin sonu | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | İmparatorluğa dönüşüm | | | 10 | Roma İmparatorluğu'nun yayılımı | | | 11 | MS 1. yüzyılda Anadolu'da Roma | | | 12 | Roma askeri teşkilatı | | | 13 | Roma mimarisi | | | 14 | Roma dini | | | 15 | Roma Sanatı ve genel değerlendirme | | | 16 | Yarıyıl Sonu Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Oğuz Tekin, Eski Yunan ve Roma Tarihine Giriş, 2008
Charles Freeman, Mısır, Yunan ve Roma Antik Akdeniz Uygarlıkları, 2018 |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 1 | 5 | 5 |
Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 17 | 34 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 2 | 1 | 3 | 1 | 1 | 2 | 3 | 3 | ÖÇ2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 1 | 1 | 2 | ÖÇ3 | 3 | 2 | 3 | 4 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | ÖÇ4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 2 | 2 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|